نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد تقاضای مردم آمریکا برای کاندیدای جایگزین ترامپ و کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش مشرق به نقل از پرس تی وی، براساس یک نظرسنجی، تقاضای مردم آمریکا برای کاندیدای جایگزین ترامپ و کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش یافته است.

این نظرسنجی در حقیقت حاکی از عدم محبوبیت کلینتون و ترامپ به عنوان نامزدهای احزاب اصلی در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

بر اساس این نظرسنجی که رویترز/ ایپسوس انجام داد، به احتمال زیاد یک نامزد از یک حزب سوم در انتخابات نوامبر (آبان ماه) به اندازۀ کافی رأی خواهد آورد که بتواند بر نتیجۀ نهایی تأثیر بگذارد.

این نظرسنجی که بین اول و تا هشتم ماه جولای (دهم تا هجدهم تیرماه) انجام گرفت، نشان می‌دهد 21 درصد رأ‌ی‌دهندگان احتمالی از کلینتون یا ترامپ حمایت نمی‌کنند.

در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در سال 2012، فقط 13 درصد رأی‌دهندگان احتمالی گفته بودند که به باراک اوباما و رقیب وی، میت رامنی، دو نامزد مطرح آن زمان رأی نمی‌دهند.

این بررسی همچنین نشان می‌دهد اکثر رأی‌دهندگان در آمریکا دیدگاهی «نامساعد» نسبت به دو نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری دارند.

بر اساس این نظرسنجی، 47 درصد حامیان ترامپ و 46 درصد هوادران کلینتون می‌گویند اولویت نخست آنها در زمان رأی دادن، جلوگیری از رئیس‌جمهور شدنِ نامزد حزب مقابل است.

نظرسنجی رویترز/ ایپسوس نشان می‌دهد «تقاضا برای یک جایگزین می‌تواند در میدان‌های نبرد رقابتی تعیین‌کننده باشد.»

این نظرسنجی افزود: «به عنوان نمونه در فلوریدا در سال 2012، اوباما با کمتر از یک درصد پیروز شد. اگر رقابت امسال هم نزدیک باشد، نامزدهای حزب سوم می‌توانند حمایت کافی را بدست آورند.»

بر اساس این نظرسنجی، بیشتر رأی‌دهندگان امریکایی هنوز نمی‌دانند این نامزدهای حزب سوم چه کسانی هستند.

در حالی که فقط 23 درصد می‌گویند با گری جانسون از حزب آزادی‌خواه «تا حدودی آشنایی دارند»، 16 درصد می‌گویند با جیل استین از حزب سبز آشنا هستند.

بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ که اوایل ماه جاری میلادی (ژوئیه) منتشر شد، ترامپ و کلینتون هم اکنون در میان بدترین نامزدهای ریاست‌جمهوری در هفتاد سال گذشته در رده‌بندی نظرسنجی‌ها هستند.

هنگامی که از امریکایی‌ها سؤال شد که زمانی که به کلینتون فکر می‌کنند چه به ذهنشان می‌رسد، 27 درصد گفتند که به وی اعتماد ندارند.

13 درصد دیگر نیز اعلام کردند که از وی خوششان نمی‌آید.

هشت درصد دیگر نیز بر این باور بودند که کلینتون «مجرم» یا «فاسد» است.

واکنش‌های اخیر نشان می‌دهد بسیاری از مردم آمریکا هنوز هم کلینتون را یک فرد متقلب و غیرقابل‌اعتماد می‌شناسند و به طور کلی از وی خوششان نمی‌آید.

واکنش‌ها نسبت به شخصیت ترامپ هم منفی بوده است.

در حالی که 16 درصد مردم می‌گویند از ترامپ خوششان نمی‌آید، 12 درصد دیگر وی را «احمق» یا «مسخره» توصیف می‌کنند.

10 درصد دیگر نیز وی را «نژادپرست» یا «متعصب» توصیف می‌کنند.

هشت درصد دیگر نیز وی را «بی‌ملاحظه» یا «خطرناک» توصیف می‌کنند و هفت درصد دیگر نیز بر این باورند که وی فردی است که بدون فکر کردن صحبت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس