پایگاه آمریکایی نوشت: مردم ایران با برافراشتن پرچم ایران و فلسطین و آتش زدن پرچم‌ آمریکا و اسرائیل خشم خود از اقدامات اسرائیل را نشان دادند.

به گزارش مشرق، برگزاری مراسم باشکوه روز جهانی قدس در شهرهای مختلف ایران و دیگر کشورهای اسلامی مورد توجه رسانه های منطقه و جهان قرار گرفت.
 
پایگاه تایمز اسرائیل با انتشار تصاویری از برگزاری مراسم روز قدس گزارش داد: ایرانیان امروز، یکپارچه و با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل، خواهان نابودی و مرگ این دو شدند.
 
بازتاب مراسم روز جهانی قدس در رسانه‎های خارجی
 
همچنین این پایگاه گزارش داد که شرکت کنندگان در این مراسم پرچم اسرائیل و آمریکارا آتش زدند.
 
تایمز افزود: ایرانیان انزجار خود را از اقدامات عربستان با سردادن شعار مرگ بر آل سعود نشان دادند.
 
 
****
 
مراسم روز قدس در بغداد و دیگر شهرهای عراق مانند کربلا و نجف برگزار شد.
 
بازتاب مراسم روز جهانی قدس در رسانه‎های خارجی
 
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب، آیت الله محمدباقر صدر و همچنین پرچم‌ فلسطین حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین ابراز داشتند.
 
 
 
****
 
پایگاه آمریکایی فرست لوک، با قرار دادن تصاویر راهپیمایی روز قدس در تهران، ضمن ارائه توضیحی نوشت:مردم ایران با برافراشتن پرچم ایران و فلسطین و آتش زدن پرچم‌ آمریکا و اسرائیل خشم خود از اقدامات اسرائیل را نشان دادند.
 
بازتاب مراسم روز جهانی قدس در رسانه‎های خارجی
 
این پایگاه نوشته است حاضرین در این راهپیمایی شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.
 
 
****
 
پایگاه خبری ایتالیایی "فارو سول موندو" اخبار مرتبط با راهپیمایی روز قدس را پوشش داد.
 

 بازتاب مراسم روز جهانی قدس در رسانه‎های خارجی
 
این پایگاه خبری با انتشار عکسی از رهبر معظم انقلاب نوشت: آیت الله خامنه‌ای از مسلمانان برای فریاد علیه اسرائیل و حمایت از فلسطین در روز قدس دعوت کردند.
 
****
 
پایگاه فلسطین الان در مطلبی ضمن اشاره به اینکه روز قدس، روز خیرش علیه رژیم غاصب این روز  نوشت: روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان این پیام را به همه  می رساند که قدس در انتظار قهرمانان ، مبارزان و انقلابیونی است که از جان خود در راه خدا می گذرند.
 
بازتاب مراسم روز جهانی قدس در رسانه‎های خارجی
 
این پایگاه فلسطینی با اشاره به اینکه روز قدس همچنان در کشورهای مسلمان و عربی برگزار می شود می نویسد: این در حالی است که رژیم صهیونیستی بدترین شکنجه ها را در حق ملت فلسطین روا داشته و مانع ورود اهالی قدس به مسجد الاقصی می شود.
 
 
****
 
پایگاه دیلی استار ضمن پوشش مراسم روز جهانی قدس در ایران گزارش داد: مردم ایران در آخرین جمعه ماه رمضان در راهپیمایی ضد صهیونیستی شرکت کردند.
 
بازتاب مراسم روز جهانی قدس در رسانه‎های خارجی
 
این پایگاه افزود که مردم ایران در شهرهای این کشور شعارهای ضد صهیونیستی سر داده و بر آزادسازی قدس تاکید می کنند.
 
****
 
روزنامه گاردین نوشت، جنبش اسلامی نیجریه اعضای خود را برای برگزاری باشکوه مراسم روز قدس آماده می‌کند.
 
بنابر گزارش ها مسلمانان نیجریه قرار است که در تمامی استان‌های این کشور راهپیمایی کرده و مراسم روز قدس را برگزار کنند.
 
مطابق با بیانیه این جنبش اسلامی نیجریه، شرکت در این مراسم برای هر دو گروه مسلمانان و غیرمسلمانان آزاد است و این مراسم برای محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی، اشغال فلسطین و ریختن خون مسلمانان برگزار می‌شود.
 
بازتاب مراسم روز جهانی قدس در رسانه‎های خارجی
 
ابراهیم موسی، سخنگوی این جنبش طی بیانیه‌ای گفته است: جنبش اسلامی فلسطین از تمامی مسلمانان و غیرمسلمانان نیجریه می‌خواهد تا در مراسم روز قدس برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی شرکت کنند.
 
قرار است مراسم روز قدس در 24 شهر نیجریه برگزار شود.
 
روز جهانی قدس همچنین در کشورهای آفریقایی نظیر لیبی و تونس هم برگزار شود.
 
 
****
 
رسانه های فلسطینی گزارش دادند که در روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان، هزاران فلسطینی در نوار غزه علیه رژیم صهیونیست و غصب سرزمین های فلسطینی راهپیمایی اعتراضی داشته و از این طریق روز قدس را گرامی می‌ دارند.
 
بازتاب مراسم روز جهانی قدس در رسانه‎های خارجی
 
یکی از مسلمانان فلسطینی در این باره گفته است: «ما به بازپس گیری وطنمان، به آزادی اسرا و مقاومت علیه اشغال فلسطین تا زمانی که زنده‌ایم و سرزمینمان را پس بگیریم متعهد و پایبندیم».
 
به گفته او، فلسطینیان معتقدند که سازش با اسرائیل امکان‌پذیر نیست و باید از طریق مبارزه سرزمین خود را از چنگال صهیونیست‌ها در بیاورند.
 
 
****
 
اسماعیل هنیه در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: جهان اسلام با خطر تروریسم اسرائیل، تجاوز صهیونیست ها، تلاش برای یهودی سازی قدس و تلاش برای تغییر حقایق اسلام اصیل مواجه است.
 
وی با اشاره به اینکه اقدامات اسرائیل تا حد اجبار به مهاجرت و تبعید مردم قدس از شهرشان و محروم کردن فلسطینیان از ورود به مسجد الاقصی پیش رفته است اظهار داشت: مردم غزه از ورود به قدس محرومند، اهالی کرانه باختری هم به جز تعداد اندکی چنین وضعی دارند ضمن اینکه فلسطینیان و امت عرب و اسلام  نیز از زیارت مسجد الاقصی، نخستین قبله مسلمانان و محل معراج رسول الله (ص) محرومند.
 
بازتاب مراسم روز جهانی قدس در رسانه‎های خارجی
 
نائب رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: خطرناک ترین برنامه ای که در مراحل آینده در پیش است برنامه تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است، طرحی که هدف آن تلاش برای تسلط بر این مسجد، در تنگنا قرار دادن فلسطینیان و آزار و اذیت زمانی و مکانی فلسطینیان است.
 
وی خاطر نشان کرد: هدف اساسی ملت ما دفاع از مسجد الاقصی است و این مسئله باید در روز قدس در خاطر ما باقی بماند، تردیدی نیست که قدس باید روزی باشد که امت اسلام را از غفلت بیدار و ذهنشان را از فراموشی دور کند و پلی برای ارتباط امت اسلام به قدس باشد تا ثابت شود قدس و فلسطین قضیه عربی یا فلسطینی نیست بلکه موضوعی مرتبط با جهان اسلام و مسلمانان در هر منطقه ای از جهان است.
 
ما در این روز با هدف احیای روز قدس و تاکید بر اسلامی بودن قدس و مخالفت با سیاست ها و برنامه های صهیونیسم و حمایت از خادمان مسجد الاقصی شاهد راهپیمایی ها، تظاهرات، سخنرانی ها و فعالیت در بسیاری از کشورهای جهان اسلام هستیم.
 
 
****
 
ابوعبیده، سخنگوی گردان های عزالدین القسام در پیامی ضمن تاکید بر یکپارچگی نیروهای فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی و تلاش برای آزادسازی قدس شریف گفت: ملت فلسطینی همچنان شعله انتفاضه را روشن نگه داشته و وظیفه خود را در دفاع از فلسطین انجام می دهد.
 
بازتاب مراسم روز جهانی قدس در رسانه‎های خارجی
 
وی تاکید کرد: ملت فلسطین در مقابل دشمن نخست مسلمانان ایستادگی می کند.
 
سخنگوی گردان القسام تصریح کرد: ما در روز جهانی قدس به مقاومت در برابر صهیونیست ها ادامه داده و برای آزادسازی مسجد الاقصی تلاش خواهیم کرد.
 
****
 
عبد الملک الحوثی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: مسجد مبارک الاقصی از مقدسات ما و از مقدس ترین مقدسات است و ما هرگز آن را از یاد نمی بریم  به آن بی توجهی نمی کنیم. دشمن صهیونیستی دشمن ما ملت هاست و خطری برای همه ماست و ما حق داریم که با این خطر مقابله کنیم.
 
وی افزود که جنبش حزب الله لبنان با وجود امکانات کم و ناچیز توانست اولین پیروزی واقعی و بزرگ و پایدار طرف های عربی در برابر اسرائیل را کسب کند و این افتخاری برای امت است.
 
الحوثی همچنین اعلام کرد که آنچه باعث نگرانی اسرائیل می شود و توانست آنرا شکست دهد، جنبش های مقاومت هستند که خاستگاه مردمی دارند و بیدار کردن ملت ها، عامل اصلی است که می تواند در برابر حمایت های آمریکا و غرب از دشمن صهیونیستی مفید واقع شود.
 
بازتاب مراسم روز جهانی قدس در رسانه‎های خارجی
 
وی با اشاره به اینکه روابط برخی نظام های عربی با اسرائیل و ائتلاف میان آنها علنی و آشکار شده است، هشدار داد که ائتلاف با اسرائیل و همکاری با آن خطر بزرگی برای اسلام و بشریت است.
 
دبیرکل جنبش انصار الله همچنین اظهار داشت که تمامی توجیهات و بهانه ها برای تداوم تجاوزات علیه یمن اعتبار خود را از دست داده است و دشمن صهیونیستی دشمن همه ما ملت هاست و خطری فراگیر است که ما حق مقابله با آنرا داریم.
 
الحوثی اعلام کرد که تفکر تکفیری نتیجه و دست پخت سازمان های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی نظام های منطقه است.
 
درحال تکمیل...

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    شعار "آمریکا را برای برقراری صلح در جهان بمباران گسترده کنید" در همه جا رایج و بکار گرفته شود. روز و شب شعار "بمباران آمریکا" را بگویید و بنویسید تا صلح در جهان برقرار شود.
  • ناشناس ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    درود بر مردم عزیز ایران که حماسه ای دیگر آفریدند .
  • بوسجین ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    تظاهرات روز قدس در نواحی مختلف جهان بر گزار شد ایران پاکستان و....... حتی کشور های غیر اسلامی اما در بیشتر کشور های عربی انگار که خاک مرگ را پاشانده اند هیچ کدام حرکتی دیده نشده انگار ان سرزمین متعلق به سرزمین اسلامی نیست انگار انها عرب نیستند انها فقط در برخورد با ایران یا عرب و اسلام می افتند و عصبیت عربی انها انگار فقط در مواجه با ایران گل می کند و رگ جاهلییت انها بالا می زند ای ننگ بر شما باد که اسم خود را عرب و مسلمان گذاشتید
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    درود بر مقاومت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس