کد خبر 597816
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

هواپیماهای عربستانی روز گذشته طی دو نوبت شهر صرواح استان های مارب وتعز را بمباران کردند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، یک منبع محلی گفت: هواپیماهای عربستان طی دو نوبت مناطق حباب وهیلان در صرواح را بمباران کردند.

این منبع افزود: مزدوران عربستانی نیز به صورت انبوه شهر صرواح را هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند.

همچنین بمباران روز گذشته شهر الراهده در استان تعز یمن توسط عربستان نیز یک کشته ویک زخمی به جا گذاشت.

یک منبع محلی این استان گفت: هواپیماهای عربستان طی دو نوبت مرکز بهداشت شهر الراهده را بمباران وبر اثر آن یک تن را شهید ویک تن دیگر را زخمی وساختمان مرکز بهداشت را کاملا ویران کردند.

این منبع ضمن محکوم کردن سکوت جامعه بین المللی نسبت به جنایات عربستانی ـ آمریکایی در حق شهروندان این استان همچنین کشته شدن دهها تن دیگر در روزهای اخیر، از سازمان ملل وشورای امنیت خواست به وظیفه خود نسبت به توقف تجاوز دشمن دراستان تعز ودیگر مناطق یمن عمل کنند.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین پارسال (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس