نظامیان رژیم صهیونیستی مستقر در گذرگاه قلندیا که سعی داشتند مانع از ورود نمازگزاران به شهر قدس شوند، یک پیرمرد را به شهادت رساندند.

دومین شهید نمازگزار فلسطینی در آخرین جمعه ماه رمضانبه گزارش مشرق به نقل از رسانه های خبری فلسطین، ظهر امروز جمعه یک پیرمرد فلسطینی در نتیجه استنشاق گاز اشک آور در گذرگاه قلندیا واقع در حد فاصل کرانه باختری و شهر قدس اشغالی، به شهادت رسید.
 
 این پیرمرد در تلاش برای عبور از گذرگاه قلندیا جهت به جا آوردن نماز جمعه در مسجد الاقصی بود که از سوی نیروهای اشغالگر هدف شلیک گاز اشک آور قرار گرفت و در اثر استنشاق گاز به شهادت رسید.
 
منابع پزشکی فلسطین گزارش دادند که این پیرمرد را در حالی به مرکز درمانی فلسطین در رام الله انتقال دادند که جان باخته بود.
 
بر اساس این گزارش، منابع فلسطینی از وقوع درگیری بین نظامیان صهیونیست و شهروندان فلسطینی در گذرگاه نظامی قلندیا واقع در حد فاصل بین رام الله و قدس خبر دادند.
 
به دنبال ممانعت نظامیان صهیونیست از ورود هزاران فلسطینی از گذرگاه قلندیا برای شرکت در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان، درگیری بین فلسطینیان و این نظامیان به وقوع پیوست.
 
هزاران فلسطینی ساکن کرانه باختری از بامداد امروز جمعه در میان تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی در حال عزیمت به سمت مسجد الاقصی هستند.
 
شاهدان عینی گفتند که نیروهای اسرائیلی از ورود مردان زیر 45 سال به شهر قدس ممانعت کرده اما به زنان از تمامی گروه های سنی اجازه دادند که پس از بازرسی دقیق وارد قدس شوند.
 
از سوی دیگر نیروهای اشغالگر اسرائیل شب گذشته با یورش به الخلیل و بنی نعیم، تعدادی از فلسطینیان را بازداشت کردند.
منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر 4 شهروند فلسطینی را در شهرک بنی نعیم بازداشت کردند که عبارتند از : مالک حربی حمیدات، ولید لافی حمیدات، عدی خالد خضر حمیدات و نضال مازن بلوط.
 
همچنین درگیری هایی نیز بین نیروهای اشغالگر و جوانان فلسطینی به وقوع پیوست و این جوانان به سمت نظامیان صهیونیست سنگ پرتاب می کردند و آنها نیز به سمت فلسطینیان گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک می کردند که باعث شد تعدادی از شهروندان در اثر استنشاق گاز اشک آور مصدوم شوند.
 
شهادت این پیرمرد فلسطینی در حالی است که نظامیان صهیونیست صبح امروز یک زن باردار فلسطینی را در نزدیکی حرم شریف ابراهیمی به شهادت رسانده و مدعی شدند که وی قصد حمله با سلاح سرد به سمت نظامیان صهیونیست را داشت.
این در حالی است که تعداد شهدای انتفاضه قدس به 222 تن افزایش یافته است که 13 تن از آنان در شهر نابلس به شهادت رسیده اند.
 
فلسطینیان ساکن کرانه باختری و بیت المقدس از یکم ماه اکتبر سال گذشته در اعتراض به تشدید تعرضات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مقدسات اسلامی و در راس آنها مسجد الاقصی به خیابان ها ریخته و انتفاضه عظیم را به راه انداخته و توانسته اند با اجرای عملیات های سلحشورانه و بهره گیری از تاکتیک های جدید مبارزاتی از جمله حمله با سلاح سرد و تیراندازی و غیره ده ها اسرائیلی را به هلاکت برسانند و صدها تن دیگر را زخمی کنند.
 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    لعن الله علی القوم کافرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس