برای هر حاکم و دولتمردی عده‌ای یاران خاصّ و نزدیک وجود دارد که برخی از این افراد به امتیازخواهی و ویژه خواری تمایل فراوان دارند.

سرویس سیاست مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریع‌تر و بدون پرده دریافت کرد. جذابیت و پرمخاطب بودن این اخبار ما را بر آن داشت تا به اخبار رسمی و غیررسمی منتشرشده در این کانال‌ها بپردازیم.

********

آقای روحانی دچار بحران استدلال شده است

حضرت علی با مسئولان خائن و امتیازطلب چگونه رفتار می‌کرد؟/ پشت پرده فروش بوئینگ به ایران/ شروط سعودی‌ها برای حج 95 چه بود؟مهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: گمانم مدتی است آقای روحانی دچار بحران استدلال شده است. وقتی می‌خواهد بدعهدی امریکا در برجام را توجیه کند، به دامن قرارداد الجزایر و قطعنامه 598 پناه می‌برد غافل از اینکه در اینجا پیش پرداختی به بزرگی تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران پیشاپیش پرداخت شده است. وقتی می‌خواهد حقوق‌های نجومی تاجر-مدیرهای دولتی را توجیه کند، پای سازمان بازرسی و دیوان محاسبات را به میان می‌کشد غافل از اینکه مسئول مستقیم این وضعیت روسای سازمان‌ها و نهادهای وابسته به دولت‌اند. وقتی عربستان سعودی پایش را از گلیمش درازتر می‌کند دعوت به مدارا و تدبیر می‌کنند غافل از اینکه "تدبیر" 3 سال گذشته کار را به اینجا کشانده است. نمونه‌های دیگری هم می‌توان یافت. ظاهراً کمک فکری بیشتری لازم دارند.

حضرت علی با مسئولان خائن و امتیازطلب چگونه رفتار می‌کرد؟

حضرت علی با مسئولان خائن و امتیازطلب چگونه رفتار می‌کرد؟/ پشت پرده فروش بوئینگ به ایران/ شروط سعودی‌ها برای حج 95 چه بود؟احمد توکلی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: حضرت علی به زیادبن ابیه، نایب عبدالله بن عباس در بصره ـ که از جانب امام علی حاکم اهواز، فارس و کرمان بود، می‌نویسد: «و حق این است که من به خدا سوگند می‌خورم، سوگندی صادقانه، اگر مرا خبر رسد که تو در اموال مسلمانان چه کم چه زیاد، خیانت کرده‌ای، چنان بر تو سخت گیرم که تهیدستمانی و درمانده خرج خانواده‌ات و خوار و پریشان احوال و السلام»(نامه 20)

به مالک اشتر چنین هشدار می‌دهد:

برای هر حاکم و دولتمردی عده‌ای یاران خاصّ و نزدیک وجود دارد که برخی از این افراد به امتیازخواهی و ویژه خواری تمایل فراوان دارند و در معاملات انصاف را رعایت نمی‌کنند.

پس با از بین بردن عوامل و زمینه‌های این امتیازخواهی‌ها، ریشه این ظلم را بخشکان و به هیچکدام از اطرافیان و خویشاوندان خود زمینی را به صورت اقطاع واگذار مکن و امکان انعقاد هیچگونه قراردادی به نفع خود را به آنان مده تا نتوانند به مردمی که در کنار زمینشان زمینی دارند، در آبیاری کردن، یا کار مشترک در مزرعه زیان برسانند و هزینه‌های خود را بر گردن آنان بیندازند. اینکار سودش برای اطرافیان تو و عیب و ننگش در دنیا و آخرت برای تو خواهد بود (نامه 53)

در خانه اگر کس است یک حرف بس است

پشت پرده فروش هواپیمای بوئینگ به ایران

دکتر رضا سراج در کانال تلگرامی‌اش نوشت: آمریکا بر خلاف قانون ISDC و فرمان اجرایی 12959 که صادرات هرگونه کالا، خدمات و تکنولوژی آمریکایی را به ایران منع کرده، می‌خواهد 100 فروند بوئینگ به ایران بفروشد.

چرایی فروش هواپیمای بوئینگ به ایران

حضرت علی با مسئولان خائن و امتیازطلب چگونه رفتار می‌کرد؟/ پشت پرده فروش بوئینگ به ایران/ شروط سعودی‌ها برای حج 95 چه بود؟شبکه آمریکایی «ای.بی.سی 10» اعلام کرد: «اکنون باید به بوئینگ این اجازه داده شود تا با ایران برای ایجاد اشتغال در آمریکا، وارد معامله شود. ایران 157 میلیون بشکه نفت خام را ذخیره کرده است که این نفت می‌تواند به قیمت بنزین در پمپ بنزین‌های آمریکا بسیار کمک کند. از طرفی بازار ایران برای فروش انواع ماشین آلات گرفته تا انواع تلفن همراه هوشمند، مناسب است.»

 بر اساس آمار (2012) آمریکا با متوسط روزانه یک میلیارد و 379 میلیون لیتر بنزین، بزرگ‌ترین مصرف کننده بنزین در جهان است. با این تفاسیر عرضه ذخایر نفت ایران وکاهش قیمت بنزین، به پیروزی دموکرات‌ها کمک می‌کند و در مقابل کدخداپذیران نیز گشایش برجامی را تکدی می‌کنند. (بازی برد-برد!)

نتیجه

با این توضیحات آمریکا به بهانه فروش بوئینگ، عملاً مصارف و مخارج ایران را مدیریت می‌نماید. نگرانی آنجایی بیشتر می‌شود که آمریکا پس از خالی کردن دست ایران از ذخایر نفتی، با بهانه تراشی از فروش بوئینگ خودداری کرده و ایران را با فزون طلبی برجام (2 و 3 و 4 و...) مواجه سازد.

شروط سعودی‌ها برای حج 95 چه بود؟

سیدیاسر جبرائیلی در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

برخی از مفاد پیش نویس تفاهمنامه ای که سعودی درباره حج با ایران آماده کرده است:

- استفاده نکردن از پرچم ایران

- همراه نبردن قرآن و ادعیه

- ممانعت از برگزاری دعای کمیل

- ارتباط نداشتن با بعثه سایر کشورهای اسلامی

- نداشتن خدمات کنسولی

سعودی‌ها در "برجامی" که برای حل و فصل مسئله حج تدارک دیده‌اند، ظاهراً به این درک رسیده‌اند که جماعتی در ایران، حاضرند پای هرچه را که جلوشان می‌گذاری امضا کنند؛ توافقی را که کرده‌اند آفتاب تابان بخوانند و برایش جشن بگیرند.

شهید بهشتی به خاطر چه کسانی مظلوم بود؟

کانال تلگرامی «درس و عبرت» نظرات مقام معظم رهبری درباره شهید بهشتی را این‌گونه نقل کرده است:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:

حضرت علی با مسئولان خائن و امتیازطلب چگونه رفتار می‌کرد؟/ پشت پرده فروش بوئینگ به ایران/ شروط سعودی‌ها برای حج 95 چه بود؟«بهشتی بی‌شک در ایران، در شخصیت‌های سیاسی ایران شخصیت اول بود. نه در آن روزی که شهید شد؛ از اول اینجور بود. در شورای انقلاب از اول کار، هنوز قبل از این‌که امام تشریف بیاورند به ایران و بعد از ورود امام و تشکیل دولت موقت، آن عنصر محوری مرکزی فعال در شورای انقلاب او بود؛ همه این را قبول داشتند. بی‌انصاف و ظالم هست اگر کسی از افراد آن روز شورای انقلاب این حقیقت آشکار را منکر بشود.»

«امام فرمودند شهید بهشتی مظلوم بود. ما هم یادمان هست که او چقدر مظلوم بود؛ اما این مظلومیت از سوی چه کسانی بر او تحمیل می‌شد؟ از جمله کسانی که باید پاسخ مظلومیت این شهید عزیز را بدهند، این‌هایی هستند که حاضر نبودند قضای اسلامی را در جامعه ایران اسلامی تحمّل کنند.» 7/4/1380

«تصور من از آقای بهشتی این است که گناه نمی‌کرد... البته نمی‌خواهم در مقام مبالغه بگویم ایشان معصوم تالی تلو معصوم بود اما می‌خواهم بگویم برخوردش با ماها و ارتباطش با دوستان به طوری بود که گمان گناه را برای او در ذهن معاشرینش خیلی ضعیف می‌کند و من تصور می‌کنم ایشان اصلاً گناه نمی‌کرد.»

«مگر چند نفر امثال شهید بهشتی یا آن چهره‌های مبارز و آن افراد مخلص و پاکباز، در یک کشور و در میان یک ملت به ظهور می‌رسند؟ ضربه خیلی سنگین بود، ولی نظام ایستاد.» 8/4/1370

دولت با نجومی‌ها چگونه تا می‌کند؟

محمد ایمانی در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

1-دوئل مدیربانک رفاه با وزیررفاه ادامه دارد. صدقی از طریق خبرگزاری دولت «ایرنا» مدعی شد وزیر نمی‌تواند اورا برکنار کند.

2-رئیس بیمه ایران می‌گوید به خاطر اختلاف نظر با وزیر اقتصاد استعفاداده و عزل نشده است!

3- صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی با حقوق 57 میلیونی که حق اوقات فراغت فرزندان!! هم در آن از قلم نیفتاده، همچنان سر کار است.

 4-دستور عزل «نجومی» ها را آقای روحانی ضمن بدگویی به دولت سابق و مطلب به اسحاق جهانگیری صادر کرد.

 5 -برنامه واقعی دولت چیست، برخورد با متخلفان فیش‌های نجومی یا «مشمول مرور زمان» کردن ماجرا؟! آیا تعلل برخی دولتمردان ماجرا را لوث و جای پای مدیران اشرافی را در دولت محکم می‌کند؟ آیا دولت از این کارزار سخت سربلند بیرون می‌آید؟

دولت باید با حسین فریدون برخورد کند

مهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: حالا معلوم شده دولتی که وعده برخورد با حقوق های نجومی را داده، در واقع باید با حسین فریدون برخورد کند. خوب است حتی وزیر اطلاعات هم که از افشاگران حقوق‌های نجومی تشکر کرده بود، این سرنخ را بگیرد و جلو برود. خواهیم دید که این خیالات شانسی برای بدل شدن به واقعیت دارد یا نه؟

پرونده سنگین لابی سرخه

دکتر رضا سراج در کانال تلگرامی‌اش نوشت: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: «همان زمان حسین فریدون اصرار کردکه ایشان بیاید و رئیس بانک رفاه شود، حتی من مخالفت کردم و گفتم که او پرونده سنگینی دارد اما متأسفانه با اصرار و لابی آقای فریدون، این فرد رئیس بانک رفاه شد. مدیرعامل بانک رفاه ادعا می‌کند که حقوقی دریافت نکرده، اما مگر می‌شود، پول‌ها به حسابش رفته و فیش‌های حقوقی‌اش موجود است.»

با این تفاسیر از قوه قضائیه به ویژه رئیس سازمان بازرسی کل کشور انتظار می‌رود به دیگر انتصاب‌های متأثر از لابی حسین فریدون نیز ورود پیدا کند. گفتنی است پیش از این مطالبی پیرامون لابی سرخه و نقش آن در مدیریت بانک‌های رفاه و ملت منتشر شد. «علی صدقی» مدیر عامل بانک رفاه از اعضای لابی سرخه است که فیش حقوقی 234 میلیونی وی در رسانه‌ها منتشر شد.

نقش فریدون‌ها در تولید انبوه مدیران اشرافی ویژه خوار

محمد ایمانی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: قاضی سراج ریس سازمان بازرسی کل کشور راز مهمی را بر ملأ کرده که می‌تواند سرنخی مهم در رسیدگی مبنایی به ویژه خواری مدیران اشرافی و دریافتی‌های نجومی آن‌ها باشد. او می‌گوید: «مدیرعامل بانک رفاه، پرونده اقتصادی و تخلفات سنگینی در زمان تصدی ریاست بانک ملی داشت که پرونده هنوز در دادسرا مفتوح است ولی با فشار ولابی‌گری حسین فریدون این فرد در سمت مدیرعامل بانک رفاه قرار گرفت.»

مدیران بی کفایت اما پر اشتها نه چتربازند که وسط دستگاه‌های مهم دولتی بیفتند ونه قارچ‌اند که ناگهان سبز شوند، هرچند که رویش قارچ هم مقدمات دارد. بانکی که عنوان رفاه کارگران را یدک می‌کشد و سهام عمده آن متعلق به سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون و رفاه وکار است، چگونه به یک مدیر اشرافی دارای پرونده اقتصادی «کادو» می‌شود آن هم در شرایطی که «سابقه داری» وی به اطلاع دستیار ارشد رئیس جمهور رسیده است؟

آقای حسین فریدون به عنوان شریک آقای صدقی در شرکت صرافی چه توضیحی برای ماجرا دارد؟ هدف از فشار دستیار ارشد رئیس جمهور برای ریاست یک متخلف سابقه دار در بانکی دیگر چه بوده است؟ این فشار در کدام عزل و نصب‌های دیگر تکرار شده است؟ آیا بایک حلقه انحرافی جدید مواجهیم که صدای تعامل اسفندیار و مه آفرید های بزرگ‌تر درآن چند صباح دیگر بلند خواهد شد؟

ماجرا هنگامی تلخ‌تر می‌شود که معلوم می‌گردد مدیر متخلف صندوق توسعه ملی با حقوق 57 میلیونی-شامل حق اوقات فراغت فرزندان! و...- و تسهیلات 300 میلیونی رفیق گرمابه و گلستان و کوه و دشت آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور است و با گستاخی به ریاست خود ادامه می‌دهد.

آیا به لحاظ حقوقی و جرم شناسی «سبب» اقوی از «مباشر» نیست و مقدمه ساز جرم به اندازه مرتکب جرم نباید پاسخگو باشد و مواخذه شود؟ سازمان بازرسی و قوه قضائیه و کمیسیون‌های ذی ربط در مجلس چرا آقای فریدون را برای ادای توضیح وکشف سر نخ‌های جدید احضار نمی‌کنند؟

لابد توضیحات فریدون و اسحاق کابینه شنیدنی است. باید مراقب چشم اسفندیارهای جدید بود. وعجیب در این میان ارتباط برخی اعضای دفتر رئیس جمهور قبلی با برادر معاون اول رئیس جمهور فعلی در موضوعات گردشگری و بانک منسوب به گردشگری و خبر پاداش منتشره در این زمینه است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • حسین ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    فعلا که هر خلافی صورت میگیره میگن در دولت قبل فلان شد و بهمان شد، خوب بله در دولت قبل هر چه شد باهاش برخورد شد دیگه از رحیمی معاون رئیس جمهور بالاتر که الان دوران محکومیتش را میگذرونه؟ ما در زمان حال زندگی‌ می‌کنیم و آقایان مسول دولتی با خاطیانی که الان مسئولیت دارند چه برخوردی کردند؟، اونهم در شرایط اقتصادی فعلی که کارخانه‌‌ها مدام در حال تعطیل شدن هستند افرادی که سو استفاده مالی می‌کنن نه تنها خلاف کردند بلکه امنیت اقتصادی و ملی‌ کشور را به خطر انداختند خوب چرا دولتیها باز طفره می‌رن؟ مگر نگفتند که میخوان خدمت کنند پس چه شد؟
  • علی ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    مشرق جون عمرا منتشر نمی کنی . بهشتی مظلوم بود چون امثال شما داعیه ی حزب اللهی بودن دارید
  • یاتاقان ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    عجب شرایط بامزه ای عربستان برا حج گذاشته؛ به گمانم امسال دیگه می خواد در کشتار حجج ایرانی رکوردشکنی کنه
  • اصلاح طلب ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    راستی سایت شهید بهشتی چرا از سال 91 فیلتر شده؟؟؟
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    بهشتی مظلوم بود به خاطر وجود منافقانی مثل تو...
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    « از جمله کسانی که باید پاسخ مظلومیت این شهید عزیز را بدهند، این‌هایی هستند که حاضر نبودند قضای اسلامی را در جامعه ایران اسلامی تحمّل کنند.» حالا برو هضمش کن
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    صفدر حسينى رو بايد دخترشون باز خواست كند كه نماينده مردم در مجلس شده!!!!!!! ايشون بهتره اصلاحات رو از خانواده خودشون شروع كند
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    بوئینگ بخریم که از پر کردن بازارها با آشغالای چینی بهتره
  • ناشناس ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    قوه محترم قضاییه باید به پرونده حقوق های نجومی ورود نماید.
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    0 0
    در مورد هواپیما ها یا اطلاع ندارید و یا با غرض مینویسید. قرار نیست بابت هواپیماها جیب ایران خالی شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس