کد خبر 598671
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳

«حسین فریدون تبدیل به مشایی ثانی پاشنه آشیل روحانی می‌شود؟»

به گزارش مشرق، سایت نامه نیوز از سایت‌های دولت نوشت در ماجرای انتشار فیش‌های حقوقی باز هم پای برادر رئیس‌جمهور به میان کشیده شد. رئیس سازمان بازرسی اعلام کرد که حسین فریدون در ماجرای انتصاب رئیس بانک رفاه نقش داشته است و اصرار کرده که علی صدقی مدیریت این بانک را به عهده بگیرد.

هرچند فریدون نقش خود را در این ماجرا تکذیب کرد، اما نمی‌شود از نقش ویژه جنجالی او در دولت به سادگی گذشت.

او همیشه همراه با رئیس‌جمهور است از دیدارها بگیرید تا حضور در مجلس خبرگان و حتی به عنوان نماینده رئیس‌جمهور در مذاکرات هسته‌ای شرکت می‌کند.

بسیاری براین باور هستند که حسین فریدون در دولت یازدهم دقیقا همان نقشی را بازی می‌کند که اسفندیار رحیم مشایی در دولت احمدی‌نژاد بازی می‌کرد. بسیاری از منتقدان دولت بر این باور هستند که فریدون سوءاستفاده‌های مالی  فراوانی دارد که اگر دستگاه قضایی به آن رسیدگی کند تبدیل به یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های تاریخ خواهد شد. به طور مثال زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس می‌گوید: «آقای رئیس‌جمهور به جای اینکه به دنبال فساد و سازمان فساد بگردند، بهتر است به برادر خودشان، دفتر خودشان و وزارت نفت توجه کنند.»

تمام این حواشی باعث شد تا غیبت چند ماه او در دولت، ‌تبدیل به سوژه رسانه‌ها شود.

صادق خرازی از چهره‌های شناخته شده جریان اصلاحات نیز در گفت‌وگویی به نقش ویژه فریدون در دولت روحانی اشاره کرده بود. او به ماجرای انتخابش به عنوان قائم‌مقام ظریف اشاره کرده و می‌گوید:‌ «با آقای ظریف سه جلسه داشتم و خواهش کردند که قائم مقامی وزارت خارجه را بپذیرم که قبول نکردم. بعد دیدم که آقای ظریف پیگیری نکرد و آقای روانچی را به منزل من فرستاد و گفت که آقای فریدون با آقای ظریف تماس گرفته و گفته که چرا می‌خواهد خرازی را به عنوان قائم‌مقام وزارت خارجه انتخاب کند! فریدون به آقای ظریف گفت اگر خرازی را بگذاری قائم‌مقام وزارت خارجه دیگر دست ما نیست و ما کاره‌ای نیستیم. ظریف هم مقاومتی نکرد. بعدها آقای روحانی پیغام داد که من با این انتخاب مخالفت نکردم.»

نامه‌نیوز در ادامه نوشت: تمام این سخنان و حواشی نشان می‌دهد نقش فریدون دردولت روحانی معمولی نیست و او زمینه جنجال‌های فراوانی را در دولت روحانی کلید زده است و می‌تواند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تبدیل به پاشنه آشیل روحانی باشد. رئيس‌جمهور باید هرچه زودتر فکری برای برادر خود و نقش او در دولت کند.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    زدی تـــــــــــــــــــــــــــو خـــــــــــــــال
  • sbu ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    لطفا یکی از بهره مندی های مالی آقای مشایی رو بیان بفرمایید. من که نر کی میپرسم پی شد آقایان میگویند هنوز باید صبر کنید!!!!!!!!!!!
  • صاد ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    اين آدم جز با خودش با كسي قابل مقايسه نيست؛ «و ما ادراك فريدون».
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    اتفاقا من هم فريدون را مشايي دولت ناميده بودم و واقعا هم هست و شايد بدتر از مشأيي هم باشد
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    مشایی کجا حق مردم رو ...!
  • فاطمه ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    مشرق جان توی یکی از خبرهات من نوشتم فریدون مشایی دولت یازدهم نظرم زدی غیر قابل انتشار حالا خودت تیتر زدی؟؟؟؟؟...................... یه چیز دیگه چرا توی ضیافت های افطاری رئیس جمهور هیچ عکسی از سفره های افطار نیست و همه عکس ها از همایش های شیک و مجلسی هست سفره ها چه شکلی هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • خودم ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    مشرق ! ساکت شو .. ساکت شو مشرق ! این مقایسه اشتباهه .. ! ینی با قرار دادن متنی از نامه نیوز ، می خوای بگی مشایی و فریدون در یک رده هستن و در یک سنخ .. ؟! فریدون تبدیل شده به یک لابی قدرت و هر جا فساد میلیاردی هست نام درخشان فریدون هم هست .. ! فریدون فقط دستیاره اما چرا برای کسی سوال نمی شود ، فریدون ب عنوان یک دستیار ، این همه قدرت و لابی گری رو از کجا آورده ... ؟! مشرق از توی خنگ هم انتظاری ندارم برات سوال بشه .. تویی که خودت هزار جور غرض داری ... درسته ک فریدون برادر رییس جمهوره ، اما این باعث نمی شود ک وی ب قدرتی دست پیدا کند که بتواند امر و نهی و عزل و نصب کند ... ! فریدون فقط یک دستیاره اما چرا رییس جمهور ، اونُ در هر جلسه و بحث و مناظره ای و داستانی ، در کنار خودش می نشونه و " این نشستن فریدون در کنار روحانی " این تصور رو ایجاد کنه ک وی نیز داری قدرتی نا محدود است و قدرتی این چنینی پیدا کند و کسی هم جرات نداشته باشد بگوید فریدون جان تو چرا این کارُ کردی ؟! نه ... این از روی کینه گفته می شود که فریدون شبیه مشایی است ... کینه و غرض نسبت به مشایی و دولت قبل ! باز هم نگاه و ذهن ها به سمت دولت قبل برده می شود تا فریدون تبرئه شود ... ! مشایی کجا چاپید ؟! یک مورد نام بیرید ... اگر مرد هستین بیایین ثابت کنین مشایی یک لابی گر بزرگ و مفسد بود ... ! مشرق .. ! گم شو .. .!
  • خودم ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    خب ک این طور شما اول یِ اسمی برای خودت انتخاب کن اگر گم شدی و یا بلایی سرت اومد بتونیم با دادن اسم و مشخصاتت پیدات کنیم .. حیفه تو رو از دست بدیم ... دوم از کسانی ک اسم ناشناس براشون ثبت می شه خوشم نمی آد ... .. ! شما پس شغلتون مشایی شناسی هست ... این ک با اون عقل ناقصتون برید ببینین مشاییِ هر دولتی کیه .. ؟! آدم اگر عقل داشته باشد می شینه کمی برای خودش تجزیه و تحلیل می کنه و در در این مطلب مشرقِ گستاخ کمی فکر می کنه ... ! اگر بتونی یک وجه مشترک در فریدون و " مهندس مشآیی " پیدا کنی اون وخ بنده ب شخصه می شم مریدت " ناشناس " ... ! + تنها عاقلانند که فکر می کنند و البته فقط تعداد کمی اهل فکرند ... ! و توفیق من الله خانوم / آقای مشایی شناس !
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    اگر این جماعت مدرکی دال بر ریالی سو استفاده مالی از مشایی داشتند گوش فلک را با فریادشان کر میکردند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس