عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز گذشته در گفتگو با نشریه آلمانی "اشپیگل" از عزم کشورش برای تغییر موازین جنگی در پرونده بحران سوریه خبر داده است.

گروه بین الملل مشرق- عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز گذشته در گفتگو با نشریه آلمانی "اشپیگل" از عزم کشورش برای تغییر موازین جنگی در پرونده بحران سوریه خبر داده است.

الجبیر:دولت سوریه را نابود میکنیم!+عکس

بنابر این گزارش، وی در این مصاحبه با اشاره به حمایت ایران و روسیه از دولت سوریه مدعی شد که "پشتیبانی کشورهای مذکور علی الخصوص روسیه طولانی نخواهد بود و با تغییر قواعد بازی در سوریه دولت این کشور را نابود خواهیم کرد. وی تاکید کرد که کشورش قصد ارسال محموله های جدید سلاح های پدافند هوایی پیشرفته برای گروه های تروریستی تکفیری فعال در سوریه را داشته و با تحویل این سلاح ها عملا نیروی هوایی روسیه و سوریه امکان پشتیبانی از عملیات های نظامی در استان های مختلف این کشور را نخواهند داشت. الجبیر با اشاره به مشابهت پرونده سوریه با افغانستان در زمان اشغال شوروی مدعی شد که پشتیبانی از گروه های تروریستی تکفیری در این کشور در نهایت موجب نابودی دولت سوریه و حامیان آن خواهد بود. 

الجبیر:دولت سوریه را نابود میکنیم!+عکس

اشاره الجبیر به پرنده افغانستان در حالی است که دولت عربستان در دهه های 80 و 90 میلادی با اعزام ده ها هزار تن از شهروندان این کشور و اتباع سایر کشورهای جهان تحت عنوان مجاهدین! اقدام به تسلیح گسترده آنها برای بیرون راندن نیروهای شوروی سابق کرد. اما پس از چند سال مجاهدین عرب - افغان به رهبری اسامه بن لادن به دو گروه طالبان و القاعده تقسیم شده و در نهایت با حملات گسترده تروریستی به اقصی نقاط جهان موجی از نا امنی و جنگ در افغانستان، عراق و سایر کشورهای منطقه را موجب شدند.

الجبیر:دولت سوریه را نابود میکنیم!+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    رجاله چند روزی نبود ! اثرات اقدام انقلابی «دکتر ظریف » ! وی در این مصاحبه با اشاره به حمایت ایران و روسیه از دولت سوریه مدعی شد که "پشتیبانی کشورهای مذکور علی الخصوص روسیه طولانی نخواهد بود و با تغییر قواعد بازی در سوریه دولت این کشور را نابود خواهیم کرد یه قدم بیای عقب ده قدم میان سمتت !
  • مهماندار هواپیما ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    ظریف و روحانی تا تکفیری ها را وارد خاک ایران نکنند دست از سر ملت بر نمی دارند
  • هاتف ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    شکم چران باز پرخوری کردی ، هزیان لف لف کردی.
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    اگه میتونستی یمن رو میگرفتی
  • بله ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    ارتش سوریه با 500000 سرباز و 5000 تانک و 800 فروند هواپیمای جنگی قطعا می تواند گلیم خودش را از آب بیرون بکشد.
  • شهرام ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    ببند پوزتو بابا تو مواظب باش ال سعودش نابود نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس