کد خبر 596986
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

رئیس هیئت نیروهای داوطلب مردمی عراق (الحشد الشعبی) به گفته‌های مداخله جویانه تازه وزیر خارجه سعودی به شدت واکنش نشان داد و تاکید کرد: مسئله الحشد الشعبی ربطی به عادل الجبیر ندارد و از دخالت در امور عراق دست بردارد.

 به گزارش مشرق، فالح الفیاض رئیس هیئت نیروهای داوطلب مردمی عراق (الحشد الشعبی) امروز پنجشنبه در واکنش به گفته های عادل الجبیر مبنی بر ضرورت انحلال الحشد الشعبی در عراق به شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: این گفته ها بیانگر یک افق نگاه محدود است که سودی برای روابط بین کشورها ندارد.

وی افزود: فکر نمی کنم که این مسئله ربطی به الجبیر یا غیر از او داشته باشد؛ پس بهتر است که در ایم موضوع دخالت نکند.

الفیاض گفت: در محافل بین المللی نشنیدم که الحشد الشعبی باید مجرم تلقی شود و جهان درمی یابد که این نیروها فاکتوری اساسی در مبارزه با تروریسم هستند.

وی تاکید کرد: نیروهای الحشد الشعبی، گروه تروریستی داعش را که عامل طائفه انگیزی در عراق و تحریک به قتل 70 درصد مردمی این کشور بود، به زانو درآورد و درهم شکست و افراد منصف اذعان می می کنند که این نیروها فتنه انگیزی را از بین برد اما این نتایج به مزاق عده ای خوش نمی آید.

الفیاض خاطرنشان کرد: فرماندهی نیروهای الحشد الشعبی با فشار زیاد اهالی موصل برای داوطب شدن جهت پیوستن به این نیروها روبرو هستند؛ به گونه ای که تعداد درخواستها به 40 هزار مورد رسیده است.

وی تاکید کرد: اگر نیروهای الحشد الشعبی نبودند، مناطق کلیدی آزاد نمی شد و این نیروها در کنار ارتش و نیروهای امنیتی کار انسانی بزرگی انجام می دهد.

الفیاض خاطرنشان کرد: تعداد نیروهای الحشد الشعبی به 140 هزار نفر رسیده است و در موصل 4 هزار نیرو وجود دارند و این ها ارتباطی با الحشد الوطنی ندارند. فرایند تکمیلی جذب 15 هزار نیرو از موصل اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: 10 هزار نیرو از استان الانبار در جرگه نیروهای الحشد الشعبی قرار دارند و پنج هزار نفر هم از استان صلاح الدین و سه هزار نفر دیگر هم از استان دیاله هستند.

فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق روز دوشنبه اعلام کرد که 15 هزار نیروی الحشد الشعبی از موصل در آزادسازی استان نینوا مشارکت خواهد داشت.

خالد العبیدی وزیر دفاع عراق نیز بر لزوم شرکت همه اقشار در عملیات آزادسازی نینوا تاکید کرد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس