کد خبر 595119
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

بر اثر درگیری بین طالبان در ولایت کنر افغانستان 8 نفر از اعضای طالبان پاکستان و 6 نفر از اعضای طالبان افغانستان کشته شدند.

 به گزارش مشرق، در اسلام‌آباد، خبرهای ضد و نقیض نشان می‌دهد درگیری بین طالبان پاکستان و طالبان افغانستان از صبح روز پنجشنبه آغاز شده و در روزهای گذشته نیز ادامه پیدا کرد تا اینکه به اوج خود رسید.

بر اثر درگیری بین طالبان در ولایت کنر افغانستان 8 نفر از اعضای طالبان پاکستان و 6 نفر از اعضای طالبان افغانستان کشته شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد زیادی از اعضای دو طرف نیز در این درگیری زخمی شده‌اند.

به گزارش دیلی اکسپرس، «ذبیح‌الله‌مجاهد» سخنگوی طالبان افغانستان با رد خبر درگیری با طالبان پاکستان افزود: علت اصلی این درگیری اختلاف شخصی بین رهبران گروه‌های مسلح محلی بود.

هنوز طالبان پاکستان در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند اما رسانه‌های از اعزام نیروهای طالبان پاکستان به افغانستان خبر می‌دهند.

نیروهای مرزی پاکستان در منطقه «مهمند ایجنسی» از مناطق قبایلی هم مرز با ولایت «کنر» در افغانستان اعلام کردند که تعدادی از جنگجویان طالبان پاکستان از ناحیه‌ای که تحت کنترل سربازان ارتش نبود وارد افغانستان شدند.

طبق این گزارش 7 نفر از اعضای طالبان پاکستان که قصد ورود به افغانستان را داشتند در حمله پهپادهای آمریکایی کشته شده‌اند.

هنوز مشخص نیست که اعضای طالبان پاکستان که به افغانستان اعزام می‌شوند عضو کدام شاخه از این گروه هستند اما حضور گروه جماعت الاحرار در محل کانون درگیری بیشتر دیده می‌شود.

گروه جماعت الاحرار بعد از عملیات ضرب عضب ارتش پاکستان از مناطق قبایلی این کشور گریخته و در ولایت کنر و اطراف آن مخفی شدند.

به نظر می‌رسد هیبت‌الله رهبر جدید طالبان سعی دارد استقلال و قدرت خود را به اثبات برساند اما برخی گروه‌های شبه‌نظامی که در مناطق مرزی پاکستان و افغانستان مستقر هستند به ویژه جماعت‌الاحرار و سایر شاخه‌های طالبان پاکستان در برابر خواسته‌های وی مقاومت می‌کنند که این موضوع موجب درگیری‌های خونین بین طالبان شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس