کد خبر 591101
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

دادگاه فدرال بلژیک طی گزارشی از بازداشت 12 مظنون به تدارک حمله تروریستی قریب‌الوقوع در بروکسل خبر داد.

 به گزارش مشرق، دادگاه فدرال بلژیک روز شنبه از بازداشت 12 نفر مظنون به تدارک حمله در خاک این کشور طی بامداد امروز شنبه توسط مقامات بلژیکی خبر داد.

بر اساس این گزارش، دادگاه فدرال بلژیک با تأیید اخبار شبکه رادیو تلویزیونی RTBF بلژیک اعلام کرد: «12 نفر مظنون به تدارک و سازماندهی یک حمله جدید طی بامداد شنبه دستگیر شدند.»

بنابه گزارش شبکه RTBF، عملیات‌های ضدتروریستی شامل بازداشت و تفتیش به طور پیوسته در مناطق مختلف بروکسل، فلاندر و والونی در حال انجام است.

طبق گزارش دادگاه فدرال بلژیک، از چند روز پیش تاکنون عده‌ای مظنون به عضویت در سلولی که قصد انجام حمله تروریستی در خاک بلژیک را داشته، تحت نظارت و کنترل قرار داشتند و در این رابطه حدود 40 مکان مختلف مورد تفتیش و بازجویی قرار گرفتند.

طبق گزارش نشریه بلژیکی «لوسوآر»، یک شنود تلفنی که در آن از حمله‌ای قریب‌الوقوع در بروکسل صحبت شده بوده، منشأ آغاز عملیات تفتیش و بازداشت این مظنونان بوده است.

بازداشت هشتمین مظنون حملات مترو و فرودگاه بروکسل

دادگاه فدرال بلژیک همچنین طی گزارشی از بازداشت یک بلژیکی 30 ساله به ظن مشارکت در حمله تروریستی مرگبار 22 مارس مترو و فرودگاه بروکسل که طی آن 32 نفر کشته و 300 نفر مجروح شدند، خبر داد.

بر اساس این گزارش، این فرد که یوسف نام دارد متولد 1ژسال 1985 و اهل بلژیک است و به اتهام مشارکت در فعالیت‌های یک گروه تروریستی یا ارتکاب کشتار تروریستی به عنوان یکی از عوامل یا شرکا و همدستان مورد بازداشت قرار گرفته است.

وی هشتمین نفری است که از زمان وقوع حملات در فرودگاه بروکسل-زاونتم و ایستگاه متروی منطقه مالبیک در مرکز بروکسل بازداشت شده است.

در روز 22 مارس سال 2016 (13 فروردین 1395) سه انفجار در بروکسل، پایتخت بلژیک رخ داد که دو انفجار آن در فرودگاه بروکسل و دیگری در ایستگاه مترو بود و طی آنها 34 نفر کشته و 136 نفر زخمی شدند.

این حملات مرگبارترین اقدام تروریستی در خاک بلژیک می‌باشند و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

بنابر اعلام شهردار زاونتم بمب‌های مهاجمان در چمدان‌ها پنهان شده بوده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس