مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا گفت: کمیسیون تحقیقاتی ۱۱ سپتامبر هیچ سندی را که نشانگر دخالت عربستان سعودی در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی باشد، پیدا نکرده است.

 به گزارش مشرق، در حالی که رسانه‌های خبری آمریکا پیش از این اعلام کرده بودند که در گزارش 28 صفحه‌ای کمیته تحقیق کنگره آمریکا درباره حملات 11 سپتامبر، شواهدی از دخالت عربستان سعودی وجود دارد ولی جان برنان مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا گفته است که کمیسیون تحقیقاتی حملات تروریستی 11 سپتامبر، به هیچ سند و مدرکی در خصوص دخالت مقام‌های عربستان سعودی در این حملات دست پیدا نکرده است.

در ماه آوریل نیز جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفته بود که گزارش‌های نشان می‌دهد هیج سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دولت عربستان سعودی عمدا در حملات تروریستی 11 سپتامبر به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون، دخالت داشته است.

برنان در مصاحبه با شبکه العربیه گفت: کمیسیون تحقیق 11 سپتامبر همه اتهامات مربوط به دخالت دولت عربستان سعودی را مورد بررسی قرار داده است، جمع بندی این کمیسیون این بوده است که هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دولت عربستان سعودی یا نهادها یا مقام‌های ارشد سعودی شخصا از این حملات حمایت کرده باشند.

وی افزود: عربستان سعودی یکی از بهترین شرکای آمریکا در زمینه مقابله با تروریسم در 15 سال گذشته بوده است.

این اظهارات مقامات آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش کنگره آمریکا به دنبال تصویب طرحی بود که به موجب آن عربستان سعودی را متهم می‌کرد که در حملات 11 سپتامبر نقش داشته است.

به دنبال این طرح، دولت عربستان تهدید کرد که اگر کنگره آمریکا طرحی را تصویب کند که به موجب آن هرگونه مسئولیتی بابت حملات 11 سپتامبر متوجه این کشور شود، صدها میلیارد دلار از دارایی های خود در آمریکا را به فروش خواهد رساند.

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان به قانون گذاران آمریکایی گفته که «عربستان مجبور خواهد شد 750 میلیارد دلار اوراق بهادار خزانه داری آمریکا و دیگر دارایی‌هایی را که در آمریکا دارد را قبل از اینکه آنها در معرض خطر بلوکه شدن توسط دادگاه‌های آمریکایی قرار بگیرند، به فروش برساند».
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    می گن پول مرده را هم از زمین بلند می کنه چه برسه به زنده! حالا حکایت منافع حاصل از این معامله برای آمریکاست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس