کد خبر 590391
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱

جان برنان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در نشست استماع کمیته اطلاعات سنا از مبارزه با داعش و مسائل دیگر سخن گفت.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در نشست کمیته امور اطلاعات مجلس سنای آمریکا شرکت کرد.

در ابتدای نشست کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا، «ریچارد بور» رئیس جمهوریخواه این کمیته ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اخیر به اورلاندو، از لزوم مقابله سریع و قاطع با داعش حرف زد.

سناتور آمریکایی گفت که اکنون برد و دامنه فعالیت‌های داعش نه تنها در عراق و سوریه بلکه در کشورهای دیگر هم گسترده شده و حتی به آمریکا هم وارد شده است.

در ادامه نشست، «دیان فین اشتاین» سناتور دموکرات و نائب رئیس کمیته اطلاعات در اظهاراتی از موفقیت‌های آمریکا و ائتلاف به رهبیر آن در مقابله با داعش در عراق و سوریه سخن گفت.

سپس نوبت به جان برنان رئیس سیا رسید تا اظهاراتش را شروع کند. رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در ابتدا به حمله اورلاندو اشاره کرد و به بازماندهان و قربانیان آن تسلیت گفت.

رئیس سیا البته در ابتدا با اشاره به ائتلاف به رهبری آمریکا در مقابله با داعش در سوریه و عراق، ادعا کرد که واشنگتن موفقیت‌های خوبی در جنگ با تروریست‌ها کسب کرده است.

وی البته افزود که «تلاش‌های ما توانمندی تروریستی داعش و دامنه جهانی فعالیت آن را کاهش نداده است».

رئیس سیا با اشاره به حمله در سن برناردینو و اورلاندو در آمریکا گفت که «داعش در تلاش برای الهام بخشی به حملات تروریستی توسط کسانی است که حامی آن هستند اما ارتباط مستقیمی با داعش ندارند».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس