کد خبر 591014
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

هواداران خروج از اتحادیه اروپا می گویند: با ادامه عضویت، تروریست ها راحت تر می توانند به انگلستان سفر کنند.

 به گزارش مشرق، افزایش حملات تروریستی در اروپا و آمریکا، مسائل پلیسی و امنیتی را به یکی از کانون های توجه موافقان و مخالفان خروج انگلستان از اتحادیه اروپا در آستانه همه پرسی سوم تیر مبدل کرده است.

با اینکه انگلستان عضو  پیمان روادید مشترک اتحادیه اروپا، شنگن، نیست اما شهروندان عضو این اتحادیه می توانند آزادانه و بدون روادید به این کشور سفر کنند.

هواداران خروج از اتحادیه اروپا مدعی اند به این علت با ادامه عضویت، تروریست ها راحت تر می توانند به انگلستان سفر کنند ضمن اینکه دادگاه عالی اتحادیه اروپا اجازه اخراج مجرمان خشن را نمی دهد. در جبهه مقابل، مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر این باورند که امنیت و مبارزه با تبهکاری در سایه همکاری با این اتحادیه بهتر و آسانتر تأمین خواهد شد.

صرف نظر از بودن یا نبودن انگلیس در اتحادیه اروپا، افزایش جرایم همچنان تهدیدی برای امنیت این کشور است. فقط جرایم ثبت و گزارش شده پلیس نشان می دهد سال گذشته حدود شش و نیم میلیون جرم از جمله یک میلیون و سیصد و بیست هزار اقدام مجرمانه همراه با خشونت در انگلیس روی داده است.

بی شک همه پرسی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هر نتیجه ای داشته باشد نمی تواند نگرانی های ناشی از سایه سنگین صدها انگلیسی عضو گروههای تروریستی را از این کشور دور کند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس