کد خبر 590973
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

یک مرد 22 ساله در فرانسه با اتهام «اقدام مجرمانه مرتبط با گروه تروریستی» تحت پیگرد قانونی قرار گرفت و بازداشت شد.

 به گزارش مشرق، «لو موند»، دیشب (جمعه) این مرد که دوشنبه شب گذشته در ایستگاه قطار «کارکاسون» (Carcassonne) در استان «اُد» (Aude) در جنوب فرانسه دستگیر شده بود، تفهیم اتهام و به طور موقت بازداشت شد.

این مرد که نامش اعلام نشده است، متهم است که قصد داشته گردشگران آمریکایی و روس را هدف قرار دهد. وی اعلام کرده که قصد «بازگشت به سوریه» را داشته داشته اما به دلیل «کافی نبودن منابع مالی» تصمیم می گیرد با انتخاب «طرح جایگزین» در خاک فرانسه و با امکانات موجودش دست به اقدام خشونت بار بزند.

این فرد پس از حمله های تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) زیر نظر قرار گرفت. وی در هنگام بازداشت چاقو به همراه داشت.

متهم که گفته می شود از نظر روانی آسیب پذیر است، کودکی خود را در منطقه «لونل» (Lunel) در استان «اِرو» (Hérault) گذرانده است. بسیاری از جوانان این منطقه به گروه تروریستی «داعش» در سوریه پیوسته اند.

متهم با تعدادی از فرانسوی هایی که به سوریه رفته و به گروه های تروریستی پیوسته اند، ارتباط داشته و از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی فیسبوک و تلگرام تحت تاثیر پیام های داعش قرار گرفته و افراط گرا شده است.

به گفته منابع قضایی، متهم قصد داشته علاوه بر هدف قرار دادن گردشگران روس و آمریکایی، به نیروهای پلیس نیز حمله کند.

دوشنبه گذشته فردی به نام « العروسی عبدالله»، یک پلیس 42 ساله فرانسوی و همسر 36 ساله وی را در «مانیانویل» (Magnanville) در 60 کیلومتری غرب پاریس، ضربات چاقو به قتل رساند.

این قاتل 25 ساله در سال 2013 میلادی به جرم «مشارکت در توطئه به منظور فراهم کردن مقدمات اقدام تروریستی » به تحمل سه سال حبس محکوم شده بود.

«فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه سه شنبه گذشته با اشاره به این قتل که گروه تروریستی «داعش» مسئولیت آن را پذیرفته است، گفت: فرانسه با تهدید تروریستی قابل توجهی مواجه است.

اقدام و تلاش برای اقدام تروریستی در حالی در فرانسه رخ می دهد که میزبانی این کشور برای مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا «یورو 2016» از 10 ژوئن (21 خرداد) آغاز شده است. این رویداد ورزشی که 90 هزار پلیس تامین امنیت آن را برعهده دارند تا 10 ژوئیه (20 تیر) ادامه دارد.

داعش پیشتر نیز مسئولیت حمله های 13 نوامبر (22 آبان) در پاریس را پذیرفته بود. این در حالی است که همه عوامل و مظنونان این حمله ها اروپایی هستند.

با آغاز ناآرامی های سوریه در سال 2011 میلادی، تعداد قابل توجهی از افراط گرایان از کشورهای غربی به سوریه رفتند و با پیوستن به گروه های تروریستی، ابعاد درگیری ها در این کشور را گسترش دادند.

کشورهای اروپایی که در آغاز ناآرامی های سوریه از مخالفان دولت این کشور حمایت کرده بودند، امروز بشدت از اقدام های تروریستی افرادی که از صحنه ناآرامی های سوریه به کشورهایشان بازمی گردند و به اقداماتی چون جذب نیرو برای تروریست ها و حملات تروریستی دست می زنند، نگرانند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس