بسیاری از رسانه های بلژیکی از هشدار درباره بمب گذاری صبح امروز (سه شنبه) در مقابل یک مرکز تجاری در مرکز بروکسل خبر دادند.

 به گزارش مشرق، به نقل از تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، نیروهای امداد و نجات و نیز ماموران و تجهیزات ویژه انتقال چاشنی انفجاری در محل اعلام هشدار که مرکز تجاری « City 2» در مرکز بروکسل است، حاضر شده اند.
پلیس در ساعت 5 و 30 دقیقه امروز به وقت محلی در مورد بمب گذاری هشدار داد.

رادیو و تلویزیون بلژیک «آر ت ال» از بازداشت یک مظنون در این رابطه خبر داد. همین منبع به لغو برنامه پیش بینی شده «شارل میشل» نخست وزیر بلژیک به دلیل تشکیل جلسه در مرکز بحران اشاره کرد و از جدی بودن این هشدار خبر داده است.

اکنون بلوار «ژردن بوتانیک» در بروکسل بسته شده و تردد در آن صورت نمی گیرد. نیروهای پلیس همچنین در ورودی خیابان «نوو» (Neuve) مستقر شده اند.

نخست وزیر بلژیک روز شنبه سطح هشدار تروریستی در سراسر این کشور را 3 از 4 اعلام کرد و افزود: این بدان معناست که تهدید محتمل است. باید این سطح را جدی گرفت.

وی در مورد تدابیر امنیتی تازه برنامه ریزی شده توسط مرکز بحران بلژیک گفت: تدابیر تکمیلی و متناسبی در زمینه امنیتی اتخاذ می شود که به دلایل کاملا روشن، ماهیت آن ها اعلام نخواهد شد.

جلسه شورای امنیت ملی بروکسل عصرشنبه به ریاست شارل میشل و با حضور وزیران دادگستری، دفاع، کشور و امور خارجه برگزار شد.

جمعه شب نیز عملیات ضدتروریستی گسترده ای در بلژیک صورت گرفت.

دادستانی فدرال بلژیک در بیانیه ای اعلام کرد در جریان «اقدام ضربتی» مرتبط با پرونده ویژه تروریسم، جمعه شب در 16 استان بلژیک، ده ها مورد تفتیش صورت گرفت و 40 نفر دستگیر شدند. از این میان، برای 12 نفر به اتهام آماده کردن مقدمات اقدام تروریستی قرار بازداشت موقت صادر شد.

هفته گذشته یک روزنامه بلژیکی به نقل از یک منبع امنیتی بدون ذکر نام، اعلام کرده بود: گروهی از اعضای داعش، سوریه را ترک کرده اند و تصمیم دارند برای اقدام تروریستی در فرانسه و بلژیک از طریق ترکیه و یونان خود را به اروپا برسانند.

در حمله های تروریستی 22 مارس (3 فروردین) در یک ایستگاه مترو و فرودگاه بروکسل، 32 نفر کشته و بیش از 300 تن مجروح شدند. از زمان این حمله ها که گروه تروریستی - تکفیری «داعش» مسئولیت آن را بر عهده گرفت، بلژیک در وضعیت هشدار تروریستی به سر می برد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس