کد خبر 585853
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

دبیرکل ناتو ضمن اعلام آنکه اتحادیه اروپا و ائتلاف نظامی ناتو با حضور انگلیس قوی‌تر هستند، هشدار داد، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ممکن است منجر به بی‌ثباتی شود.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: به مردم انگلیس بستگی دارد که در رفراندوم 23 ژوئن سال جاری میلادی (سوم تیر) تصمیم بگیرند که کشورشان در اتحادیه اروپا بماند یا خیر.

وی در مراسمی در بروکسل تاکید کرد: آنچه که برای ناتو حائز اهمیت است این است که به شدت معتقدم یک انگلیس قوی تنها در یک اتحادیه اروپای قوی ممکن است. این مساله به نفع انگلیس، اتحادیه اروپا و ناتو است. ما در برهه زمانی زندگی می‌کنیم که تهدیدها و بی‌ثباتی‌های بسیاری وجود دارد و به بی‌ثباتی بیشتر نیاز نداریم. ما به همکاری بیشتر در اتحادیه اروپا نیازمندیم.

استولتنبرگ افزود: این یک مزیت بسیار عالی است که انگلیس را به عنوان یکی از اعضای قوی اتحادیه اروپا داشته باشیم که برای همکاری امنیتی با ناتو تلاش می‌کند. بسیار خوب است که انگلیس را در ناتو داشته باشیم که برای همکاری استراتژیک با اتحادیه  اروپا تلاش می‌کند.

تاکنون اتحادیه اروپا و ناتو از مداخله در مناظرات مربوط به رفراندوم انگلیس به شدت اجتناب کرده‌اند؛ رفراندومی که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس به شدت تلاش می‌کند تا نتیجه آن ماندن این کشور در اتحادیه اروپا باشد.

در همین حال پس از آنکه دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در  انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا اعلام کرد که ناتو منسوخ شده، استولتنبرگ به شدت به دفاع از این ائتلاف نظامی پرداخت و گفت: ناتو برای امنیت آمریکا و اروپا بسیار مهم است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس