کد خبر 590138
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵

ناتو از ادامه حضور نیروهای خود در افغانستان تا سال ۲۰۲۰ و اختصاص بودجه لازم در این زمینه خبر داد.

 به گزارش مشرق، یک دیپلمات ارشد می‌گوید حضور نیروهای ناتو در افغانستان دست کم چهار سال دیگر ادامه خواهد داشت و اعضای ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) نیز آماده اختصاص 5 میلیارد دلار دیگر جهت کار آموزش، تجهیز و پرداخت حقوق به نیروهای امنیتی افغانستان شده‌اند.

به نوشته روزنامه «یو. اس. اس. تودی» باراک اوباما رییس جمهور آمریکا هفته گذشته این امکان را به نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان اعطا کرد تا حمله به شبه نظامیان طالبان را افزایش دهند. این قانون جدید به نیروهای آمریکایی این امکان را می‌دهد تا به نیروهای رزمی افغانی توصیه‌های لازم  را ارائه دهند.

این در حالی است که اینک حدود 9800 هزار نیروی نظامی آمریکا در افغانستان  هستند و اوباما متعهد به کاهش این تعداد تا قبل از خاتمه سال جاری به 5500 نفر شده است .

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا نیز گفت که رویکرد جدید و تهاجمی‌تر نیروهای آمریکا را در نبرد با طالبان جلوتر می‌برد. قوانین قبلی به عنوان مثال نیروهای آمریکا حاضر در افغانستان را تنها در موقعیت دفاع از خود و کمک به نیروهای افغانستانی هنگامی‌ که در خطر بودند، قرار می‌داد.

«ینس استولنبرگ» دبیرکل ناتو نیز امروز چهارشنبه گفت که ناتو استقرار نیروهایش را در سرتاسر افغانستان تا سال 2017 ادامه می‌دهد.

استولنبرگ در این زمینه گفت: «ما در تصمیم گیری نهایی برای تعیین تعداد دقیق نیروهایمان تا سال 2017 هستیم.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس