کد خبر 585862
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

رئیس جمهور آمریکا در آخرین سفر خود به اروپا در این سمت در ماه ژوئیه به لهستان و اسپانیا می‌رود.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید در این باره اعلام کرده است، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هفتم تا نهم ژوئیه برای شراکت در پنجمین و آخرین اجلاس سران ناتو پیش از سفر به اسپانیا به ورشو می‌رود.

اوباما طی هشت سال سمت ریاست جمهوری‌اش روابط مشکل و پیچیده‌ای با قدیمی‌ترین متحدان کشورش تجربه کرد. در دوران اول ریاست جمهوری وی، اروپا با بحران بدهی و رکود گسترده مواجه بود. پس از آن روابط با اروپا تحت تاثیر روابط ویژه آمریکا با آسیا قرار گرفت؛ روابطی که با تغییری گسترده محورش از آتلانتیک به اقیانوسیه منتقل شد.

رئیس جمهوری آمریکا در این دوران صراحتا اعلام کرد که وابستگی به متحدان اروپایی برای حل بحران سیاسی لیبی پس از سقوط معمر قذافی یک اشتباه بود. پنج سال پس از مرگ قذافی لیبی همچنان در بحران به سر می‌برد و اکنون در حال تبدیل به پایگاه داعش است.

سران ناتو قرار است در جلسه آتی خود درباره حمایت از اقدامات کنترلی بحران پناهجویان در سراسر مدیترانه گفت‌وگو کنند. آنها همچنین به بررسی حمایت ناتو از عملیات علیه داعش در عراق و سوریه خواهند پرداخت. علاوه بر این تداوم تنش‌ها با روسیه یکی دیگر از موضوعاتی است که در این جلسه مطرح خواهد شد.

اوباما در این سفر همچنین با آندری دودا، رئیس جمهوری محافظه کار لهستان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. این سفر در حالی صورت می‌گیرد که دولت دودا از سوی اپوزیسیون به نقض قواعد اتحادیه اروپا از جمله دموکراسی متهم می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا در این سفر دو روزه علاوه بر این با سران اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد. در اسپانیا نیز اوباما با رئیس جمهور موقت این کشور دیدار می‌‌کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس