کد خبر 589425
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

به گفته معاون شهردار تهران، واگذاری اماکن فرهنگی شهرداری تهران به سازمان فرهنگی و هنری وفق مصوبه مجلس است.

به گزارش مشرق، ناصر امانی در جلسه امروز شورای شهر  در توضیحاتی به پاسخگویی تذکرات و نظرات نمایندگان موافق این طرح پرداخت و گفت: شورای عالی فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بیش از یکسال است که اقدامات خوبی در راستای دغدغه دوستانی که این طرح را ارائه نموده اند انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه تفکیک مسائل فرهنگی و اجتماعی به صورت مطلق مقدور نیست به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در دو سال گذشته که واحدهای شهرداری را ملزم به هزینه درصدی از اعتبارات خود در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی می کند اشاره کرد و در تائید این مصوبه نیز به برخی سازمانها در حوزه های خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و گفت: اجرای صحیح ماموریت های این سازمانها در گرو انجام درست اقدامات فرهنگی و اجتماعی توسط خود آنان است.
 
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران همچنین به اساسنامه مصوب سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: این اساسنامه مصوب مراجع بالاتر از شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران است و طبیعتا تغییر آن نیز توسط شهرداری تهران مقدور نیست .
 
وی ادامه داد: تدبیر شهردار هم بر اجرای اساسنامه سازمان به عنوان مبنای کار فرهنگی در شهر تهران است و در این راستا اداره اماکن فرهنگی شهر تهران می بایستی توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران صورت پذیرد.
 
امانی افزود: در این راستا در سال گذشته با همکاری معاونت اجتماعی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیش از دویست کتابخانه و اماکن فرهنگی از حوزه اجتماعی به سازمان فرهنگی تحویل شده است.
 
وی در تعریف فعالیت های فرهنگی افزود: هر فعالیت فرهنگی که به انقلاب، ارزش های اصلی نظام و مسائل ملی و مذهبی بپردازد در چارچوب وظایف سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است. حال آنکه هر فعالیت فرهنگی که به ماموریت های شهرداری و آموزش شهروندی مانند فرهنگ شهرنشینی، فرهنگ ترافیک و ... می پردازد توسط حوزه اجتماعی شهرداری تهران انجام خواهد شد.
 
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اشاره کرد و با قرائت عینی آن گفت: وفق این قانون، شهرداری تهران موظف به متمرکز نمودن کلیه فعالیت ها با ماهیت فرهنگی، هنری و ورزشی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می باشد.
 
پس از این توضیحات و به پیشنهاد چمران رئیس جلسه مقرر شد به جای درخواست ارائه لایحه توسط شهرداری تهران در این خصوص روند ساماندهی ماموریت های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و تفریحی در شهرداری تهران ادامه و گزارش اقدامات هر سه ماه یکبار به شورای اسلامی شهر تهران ارائه گردد که با اکثریت آراء به تصویب رسید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس