کد خبر 586355
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

عضو شورای اسلامی شهر تهران از بازگشت دوباره معتادین جمع آوری شده به سطح شهر خبر داد و گفت: بیشتر این افراد مبتلا به ایدز هستند.

به گزارش مشرق، فاطمه دانشور، با تأکید بر این موضوع که مشکل هرندی همچنان پابرجاست، گفت: پاکسازی در این محدوده به صورت موقت انجام شد.
 
وی با بیان اینکه جمع‌آوری در چند ماه صورت گرفت، گفت: این افراد را به شفق منتقل کردند و بعد دوباره به هرندی بازگشتند چرا که مددکاری در این زمینه وجود نداشت.
 
به گفته دانشور، در منطقه 15 در پارک‌های محلی کارتن‌خواب‌ها به خصوص مادر و کودک بسیار زیاد است و این نشان می‌دهد که مشکل هنوز برطرف نشده است.
 
وی یکی از دلایلی که این مشکلات حل نشده است را عدم انجام طرح‌های مطالعاتی دانست و گفت: بر خورد درستی با موضوع هرندی نشده است و در این زمینه NGO ها را کنار گذاشتند و گرنه NGO ها می‌توانستند در این زمینه کمک‌حال سازمان‌ها باشند.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این موضوع که عده‌ای با دادن شماره حساب‌های شخصی پول‌های زیادی برای هرندی جمع‌آوری کردند،‌ گفت: شاید یک دهم این پول‌ها هم خرج هرندی نشده و بهتر است مردم پول‌ها را برای کمک به آسیب‌دیدگان هرندی به حساب شخصی افراد واریز نکنند.
 
وی در خصوص برگشت کارتن‌خواب‌ها و معتادین به هرندی، گفت: معتادین عادت به متادون‌ درمانی کرده بودند و بعد از قطع متادون دوباره به شهر برگشته و از نوع اعتیاد خود را آغاز کرده‌آند.
 
دانشور در خصوص اینکه چه تعدادی از زنان معتاد هرندی دوباره به این محله برگشتند، گفت: تعداد این افراد زیاد است.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین به مراکز بهاران که شهرداری برای معتادان بهبودیافته راه‌اندازی کرده، اشاره کرد و گفت: خیلی از این افراد از این مراکز هم فرار کردند و شاید زیر 20 نفر باقی ماندند چرا که آنها زندگی کارتن‌خوابی را ترجیح می‌دهند.
 
به گفته دانشور، کارتن‌خوابی یک سبک زندگی شده است و باید با این اصول با این افراد رفتار کرد و به آنها مددکاری داد.
 
وی همچنین تأکید کرد که تعداد زیادی از معتادین و کارتن‌‌خواب‌های هرندی مبتلا به ایدز هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    نمیدونم هرندی رفتین یا نه ولی فقط اینو میدونم آخر دنیا که میگن همون هرندیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس