کد خبر 588142
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

سازمان‌های صهیونیستی حامی «معبد کذایی» در بیانیه‌ای از شهرک‌نشینان خواستند تا طی امروز و فردا به مسجد الاقصی یورش ببرند.

 به گزارش مشرق، به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، سازمان‌های صهیونیستی حامی معبد کذایی از جمله سازمان «دانشجویان به‌خاطر معبد» در بیانیه‌ای خواستار یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی به‌مناسبت عید شفوعوت یهودیان شدند.

از سوی دیگر هیئت‌ها و شخصیت‌های ساکن قدس نیز از فلسطینیان خواستند تا در ماه مبارک رمضان در سایه استمرار تجاوزات صهیونیست‌ها، حضور بیشتری در مسجد الاقصی داشته باشند.

صهیونیست‌ها روستاهای شمال و غرب رام‌الله را محاصره کردند

نیروهای اشغالگر اسرائیل بامداد امروز یکشنبه ورودی‌های چند روستا در شمال و غرب شهر رام‌الله را به‌بهانه تلاش یک خودروی فلسطینی برای زیر گرفتن تعداد از نظامیان صهیونیست، مسدود کردند.

فلسطینیان ساکن کرانه باختری و بیت المقدس از یکم ماه اکتبر سال گذشته در اعتراض به تشدید تعرضات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مقدسات اسلامی و در رأس آنها مسجد الاقصی به خیابان‌ها ریخته و انتفاضه عظیم را به راه انداخته و توانسته‌اند با اجرای عملیات‌های سلحشورانه و بهره‌گیری از تاکتیک‌های جدید مبارزاتی از جمله حمله با سلاح سرد و تیراندازی و غیره ده‌ها اسرائیلی را به هلاکت برسانند و صدها تن دیگر را زخمی کنند.

این در حالی است که اخیراً با شهادت جمال محمد مروح دویکات تعداد شهدای انتفاضه قدس به 218 تن افزایش یافت که 13 تن از آنان در شهر نابلس به شهادت رسیده‌اند.

تیراندازی نظامیان صهیونیست به‌سمت خانه‌های فلسطینیان در مرکز غزه

نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات خود علیه فلسطینیان، بامداد امروز یکشنبه خانه‌های شهروندان فلسطینی در شرق نوار غزه را هدف تیراندازی قرار دادند.

شاهدان عینی گزارش دادند که نظامیان رژیم اشغالگر مستقر در برجهای نظامی واقع در خط‌فاصل شرق نوار غزه به‌سمت خانه‌های شهروندان فلسطینی تیراندازی کردند.

همزمان با این تیراندازی نظامیان صهیونیست به‌سمت خانه‌های شهروندان فلسطینی، هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی نیز در آسمان غزه به پرواز درآمدند.

از سوی دیگر نیروی دریایی رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه به‌سمت قایق‌های ماهیگیری فلسطینیان در دریای رفح واقع در جنوب نوار غزه تیراندازی کردند.

دبیرکل اتحادیه عرب دوشنبه به اراضی فلسطینی سفر می‌کند

دبیرکل اتحادیه عرب روز دوشنبه آینده به اراضی فلسطینی سفر می‌کند و قرار است در جریان این سفر با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مقر ریاست تشکیلات در شهر رام‌الله واقع در کرانه باختری دیدار و گفتگو کند.

نبیل عربی در جریان سفر چندساعته درباره تحرکات فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی با هدف از سر گیری مذاکرات سازش به‌بهانه تلاش برای حل منازعه فلسطینی ــ صهیونیستی و نیز طرح صلح عربی که در سال 2002 مطرح شد و اساس آن بر معادله زمین در مقابل صلح استوار است، بحث و گفتگو کند.

یک مسئول فلسطینی در این باره گفت که هدف از این دیدار میان عباس و نبیل عربی بررسی پیشنهادهای عملی ارائه شده برای پیگیری نتایج کنفرانس پاریس است که در تاریخ 3 ژوئن نشست مقدماتی آن با مشارکت وزرای خارجه 25 کشور عربی و غربی از جمله آمریکا برگزار شد تا با ارائه برخی مشوق‌های اقتصادی و تضمین‌های امنیتی طرفین فلسطینی و صهیونیستی به از سر گیری مذاکرات سازش تشویق شوند.

مسئولان فلسطینی نسبت به این مسئله معترض هستند که در بیانیه پایانی این کنفرانس هیچ اشاره‌ای به سازوکار یا برنامه زمانی مذاکرات نشده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی رسماً مخالفت خود با طرح فرانسه را اعلام کرده و مدعی شده است که بهترین راه دستیابی به صلح مذاکرات مستقیم میان طرفین صهیونیستی و فلسطینی است و کنفرانس‌های بین المللی صلح نمی‌تواند منجر به تحقق سازش میان طرفین شود.

نبیل عربی قبل از این در تاریخ 29 دسامبر سال 2012 به‌همراه محمد کامل وزیر خارجه وقت مصر به رام‌الله سفر کرده و با عباس دیدار و گفتگو کرده بود.

دیدار جنبش‌های فتح و حماس در اواسط هفته جاری

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح از دیدار جنبش‌های فتح و حماس طی اواسط هفته جاری در دوحه خبر داد و وجود اراده واقعی نزد هر دو جنبش برای پایان دادن به شکاف داخلی و آغاز مرحله جدید در فلسطین را ضروری دانست.

عزام احمد تصریح کرد که هیئت‌های دو جنبش فتح و حماس اواسط هفته جاری در دوحه با هم دیدار می‌کنند.
وی درباره اختلاف نظر طرفین بر سر برنامه سیاسی دولت وحدت ملی اعلام کرد که این مسئله در مدت اخیر مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است و سندهای آشتی ملی دوحه هم اشاره‌ای به آن نکرده‌اند.

احمد افزود مسئله کارمندان دولت سابق فلسطین در نوار غزه از مهمترین مسائلی است که قرار است در دیدار آتی جنبش‌های فتح و حماس مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهایی برای آن ارائه شود.

اسامه حمدان مسئول روابط خارجی جنبش حماس نیز اخیراً تأکید کرده بود که این جنبش منتظر پاسخ رسمی جنبش فتح به مسائل مشمول حل نهایی در زمینه آشتی ملی و به‌ویژه دو مسئله برنامه سیاسی دولت وحدت ملی و کارمندان دولت سابق فلسطین در غزه است.

از سوی دیگر، محمود زهار عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اعلام کرد که هماهنگی‌ها با مقامات مصری برای سفر هیئتی از این جنبش به قاهره به‌منظور بررسی دستاوردهای آشتی ملی با جنبش فتح ادامه دارد. زهار در گفتگو با روزنامه "الیوم السابع" مصر خاطرنشان کرد که این هیئت به‌محض اتخاذ تدابیر امنیتی لازم از سوی مسئولان مصری طی روزهای آینده، به قاهره سفر خواهد کرد و پس از اتمام گفتگوها در قاهره راهی قطر خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس