کد خبر 592095
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی از توافق محرمانه رئیس اپوزیسیون این رژیم و حزب اردوگاه صهیونیستی با محمود عباس درباره پرونده قدس، آوارگان و مسائل امنیتی پرده برداشت.

 به گزارش مشرق، تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که اسحاق هرتزوگ، رئیس بزرگترین حزب مخالف و حزب کار رژیم صهیونیستی در زمان تبلیغات انتخاباتی اخیر طی توافقی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تحویل کرانه باختری و بخش شرقی قدس به تشکیلات خودگردان و بازگشت آوارگان فلسطینی سال 1948 بر اساس یک توافق دو جانبه موافقت کرده بود و تمامی نشانه‌ها در زمان تبلیغات انتخاباتی گذشته حاکی از این بود که هرتزوگ بر مسند نخست وزیری اسرائیل تکیه خواهد زد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در جریان این مذاکرات محرمانه میان "افرایم سنیه"، یکی از مسئولان برجسته صهیونیستی و نماینده هرتزوگ با نماینده محمود عباس توافق شده بود که طرح صلح عربی پایه و اساسی برای دستیابی به راه حل میان دو طرف اسرائیلی و فلسطینی باشد.

همچنین هرتزوگ در قالب این مذاکرات محرمانه با واگذاری حاکمیت 100 درصد اراضی اشغالی سال 1967 فلسطین به تشکیلات خودگردان موافقت کرده بود.

در این توافق محرمانه، درباره موضوع قدس هم توافق شده بود که رژیم صهیونیستی از بخش شرقی این شهر عقب نشینی کند تا این منطقه پایتخت کشور فلسطین اعلام شود، اما مقرر شد که یک شهرداری، مسئولیت اداره امور هر دو بخش شرقی و غربی آن و به عبارت دیگر پایتخت‌های دو طرف فلسطینی و صهیونیستی را در دست داشته باشد.

هرتزوگ درباره مسجد مبارک‌الاقصی هم وعده استقرار نیروهای بین المللی چند ملیتی را داده اما بر این مساله تاکید داشت که دیوار "براق" یا همان "دیوار ندبه" صهیونیست‌ها، تحت حاکمیت اسرائیل باشد.

در بخش دیگری از این توافق درباره آوارگان فلسطینی تاکید شده بود که این مساله باید بر اساس طرح صلح عربی و قطعنامه شماره 194 شورای امنیت حل و فصل شود. این قطعنامه خواستار پرداخت غرامت به آوارگان فلسطینی و بازگشت این افراد به فلسطین اشغالی سال 1948 شده بود.

هرتزوگ و عباس درباره پرونده‌های امنیتی هم توافق کردند که نظامیان صهیونیست به صورت نمادین در منطقه "اغوار "حضور داشته باشند و نیروی امنیتی مشترکی از اسرائیل، اردن و تشکیلات خودگردان برای مقابله با عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان تشکیل شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس