کد خبر 596532
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

وزیر امور خارجه مصر امروز(چهارشنبه) به رام‌الله می‌رود تا پیام شفاهی عبد الفتاح سیسی درباره پیشبرد روند صلح خاورمیانه را به محمود عباس ابلاغ کند.

 به گزارش مشرق، به نقل از سایت اینترنتی النشره، احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که سفر سامح شکری، وزیر خارجه مصر به رام‌الله در راستای پیگیری نقش مصر در حمایت از مساله فلسطین و کمک به تلاش‌ها برای دستیابی به راه حلی عادلانه که مبتنی بر راهکار تشکیل دو کشور و تاسیس کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی باشد، صورت می گیرد.

وی افزود: سامح شکری در جریان این سفر با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رامی حمدالله، نخست وزیر، ریاض مالکی وزیر امور خارجه و برخی مسئولان دیگر تشکیلات خودگردان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

ابو زید تصریح کرد که محور گفتگوهای وزیر خارجه مصر با مقامات فلسطینی، بررسی نتایج نشست وزرای امور خارجه کشورهای شرکت کننده در کنفرانس پاریس در تاریخ 3 ژوئن جاری، رایزنی درباره اقدامات آتی و اطلاع رسانی به تشکیلات خودگردان درباره نتایج تماس‌های وزیر خارجه مصر با تعدادی از مسئولان بین المللی درباره طرح های ارائه شده برای پیشبرد روند سازش است.

وزیر خارجه مصر همچنین در این سفر حامل پیام شفاهی عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر به عباس درباره پیشبرد روند صلح خاورمیانه است.

در 17 مه طرحی را درباره اهمیت دستیابی به روند صلح در نزدیک‌ترین زمان ممکن مطرح کرد که این طرح مورد استقبال دو طرف فلسطینی و اسرائیلی قرار گرفت.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس