کد خبر 592067
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

کارشناسان صهیونیست با اشاره به تحولات اخیر در صحنه فلسطین و رژیم صهیونیستی پیش بینی کردند که دامنه انتفاضه قدس در ماه رمضان گسترش خواهد یافت.

 به گزارش مشرق، «یونی بن مناحیم» تحلیلگر صهیونیستی مسائل عربی انجمن اورشلیم اظهار داشت که در پرتو دو تحول مهم که می تواند بر اوضاع امنیتی حاکم تاثیر گذار باشد، صحنه فلسطین در آستانه گسترش دامنه انتفاضه و تشدید اوضاع قرار دارد.

بن مناحیم اشاره کرد که تحول نخست به انتخاب رژیم صهیونیستی به ریاست کمیته حقوقی سازمان ملل مربوط می شود که این کمیته یکی از 6 کمیته مهم و اساسی در این سازمان می باشد و این دستاورد جدید رژیم صهیونیستی موجب ناامیدی هرچه بیشتر فلسطینیان نسبت به راهکارهای دیپلماسی و سیاسی می شود که نتوانست مانع از رسیدن طرف صهیونیستی به چنین سمتی شود.

وی همچنین تصریح کرد که دومین تحول عبارت است از موضع مخالف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قبال طرح صلح عربی که این مساله نیز موجب می شود فلسطینیان یک گزینه بیشتر پیش رو نداشته باشند که این گزینه نیز عبارت است از تلاش برای پیشبرد طرح صلح فرانسه.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این تحلیلگر صهیونیستی افزود که احتمال افزایش عملیات های مقاومتی در ماه رمضان همزمان با شکست تلاش ها و طرح های سیاسی و نبرد در عرصه بین المللی علیه رژیم صهیونیستی برای تحمیل طرح صلح فرانسه بر آن بسیار زیاد است.

یونی بن مناحیم تصریح کرد که عملیات اخیر در تل آویو از نظر فلسطینیان پیروزی و ضربه ای بزرگ به رژیم صهیونیستی بود و همین مساله می تواند زمینه را برای تشدید عملیات های مقاومتی فراهم کند، زیرا گروه های فلسطینی جوانان را به اجرای عملیات های انفرادی تشویق می کنند و رژیم صهیونیستی هم برای مقابله با این عملیات ها با سختی های زیادی مواجه است.

بن مناحیم اظهار داشت که رژیم صهیونیستی برای شناسایی و بازداشت مجریان عملیات های مقاومتی با کمبود اطلاعات و سختی های زیادی رو به رو  است، زیرا این افراد به گروه خاصی وابستگی ندارند و اهداف خود را به صورت شخصی تعیین می کنند و این مساله این امکان را به آن ها می دهد تا اهداف مد نظر خود را به دقت انتخاب کرده و رژیم صهیونیستی را غافلگیر کنند.

راه حل های پیشگیرانه

از سوی دیگر، نویسنده صهیونیستی پایگاه خبری "نیوز ون" اظهار داشت که رژیم صهیونیستی باید  به فکر راه حل ها و اقداماتی بازدارنده برای مقابله با انتفاضه سوم فلسطین باشد از جمله تیراندازی مستقیم به سمت مجریان عملیات های مقاومتی، حملات گسترده علیه مناطق فلسطینی نشین، تخریب منازل فلسطینیان و تبعید آن ها.

آبراهام ویختر که قبلا مشاور قضایی دولت رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه بوده است، مدعی شد که احتمالا یاس و ناامیدی یکی از دلایل روی آوردن جوانان فلسطینی از جمله دانشجویان به عملیات های مقاومتی و حمل سلاح سرد برای قتل یهودیان می باشد.

ویختر مدعی شد که عملیات های مقاومتی جوانان فلسطینی از اول ماه اکتبر سال گذشته تا به امروز بیشتر در نتیجه تشویق های صورت گرفته در مساجد و شبکه های اجتماعی فلسطینیان انجام شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس