کد خبر 585180
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

یکی از رهبران کمیته‌های انقلابی یمن از کشته شدن ده‌ها تن از نیروهای منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور در درگیری با نیروهای کمیته‌های انقلابی در استان تعز خبر داد.

 به گزارش مشرق، «هشام عبدالملک» یکی از رهبران کمیته‌های انقلابی یمن از کشته شدن ده‌ها تن از شبه نظامیان منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در جریان درگیری با نیروهای کمیته‌های انقلابی از استان تعز خبر داد.

وی افزود: «ابوعمار النخعی» و «عبدالله ابوهشام»، 2تن از سرکرده‌های شبه نظامیان منصور هادی و «ماجد یحیی السامعی» از فرماندهان میدانی مزدوران ائتلاف سعودی به ضرب گلوله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه ثعبات شهر تعز کشته شدند.

این فرمانده یمنی تصریح کرد: ماجد السامعی به همراه 10 تن دیگر از مردوران ائتلاف سعودی در جریان تلاش برای پیشروی به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در منطقه ثعبات استان تعز کشته شدند.

عبدالملک ادامه داد: «محمد مجلی»، «مصطفی درهم» و «امین المخلافی» نیز سه تن دیگر از فرماندهان میدانی سرشناس مزدوران ائتلاف سعودی-آمریکایی در استان تعز بودند که در جبهه ثعبات به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر و پس از گذشت بیش از یک سال از جنگ و نابودی هدفمند زیربناها و جرایمی که در حق ملت یمن اعم از زنان و کودکان بی پناه صورت گرفت، عربستان در دفاع از مشروعیت خیالی عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن شکست خورد و هم اینک اخباری حاکی از دست کشیدن عربستان و در راس آن «محمد بن نایف»،ولیعهد عربستان از این مشروعیت موهوم است.

منابع یمنی خبر دادند: شماری از اعضای هیات ریاض شامل عبدالعزیز جباری، یاسین مکاوی و محمد السعودی با سفر به عربستان نشست فوق العاده‌ای را با منصور هادی برای بررسی تازه‌ترین تحولات در خصوص مذاکرات کویت و چشم پوشی سازمان ملل از مشروعیت منصور هادی برگزار کردند.

منابع سیاسی گفتند: هیات ریاض  از کشورهای ائتلاف عربی متجاوز علیه یمن و در راس آن عربستان خواست عبداللطیف الزیانی، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس را به کویت بفرستند تا حافظ بازگشت مشروعیت منصور هادی شود.

درخواست هیات ریاض پس از اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس مطرح شد که با انتقاد از دولت منصور هادی آن را نامعتبر خوانده و درباره عواقب فروپاشی کامل اوضاع در یمن و خطر آن برای همه منطقه و جهان هشدار داده بود.

بر پایه اطلاعات دریافتی از ریاض، عبد ربه منصور هادی به موضوع استقبال عربستان از «محمد عبدالسلام» رئیس هیات انصار الله و اعضای کنگره مردمی و مذاکره مستقیم با آنها اعتراض کرده و این اقدام را کودتایی علیه مشروعیت خود در داخل عربستان خوانده است.

این منابع افزودند :دولت عربستان پس از شکست‌های مفتضحانه در برابر قضیه یمن و بخصوص پس از اینکه ائتلاف عربی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در یمن در لیست سیاه سازمان ملل جای گرفت، مجبور به تغییر راهبرد خود شده است.

از جمله دلایل ریاض در چشم پوشی از مشروعیت موهوم منصور هادی، نگرانی عربستان از مطلع شدن جامعه بین المللی از پایان مشروعیت قانونی منصور هادی در سال 2014 است.

از جمله نگرانی‌های دیگر هیات ریاض این است که در مذاکرات کویت پیشنهادهای هیات میهنی درباره مرحله انتقالی مقبول واقع شود که شامل تشکیل قدرت توافقی و خروج نیروهای خارجی از یمن و توقف کامل فعالیت‌های نظامی و بازگشت زندگی به همه نقاط یمن پس از رفع محاصره و ورود به گفت‌وگویی سیاسی است که منجر به برگزاری انتخابات عمومی در این کشور شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس