اقدام ارتش و کمیته‌های انقلابی یمن در دفع حمله سنگین القاعده به باب المندب در استان تعز و تدارک برگزاری راهپیمایی ضد آمریکایی عصر امروز (جمعه) در صنعا از تحولات تازه یمن است.

به گزارش مشرق، «عبدالمنعم الهیثمی»، یکی از فرماندهان کمیته‌های انقلابی یمن خبر داد: القاعده پس از تحمل شکست‌های سنگین، با کمک شبه نظامیان تروریست و مزدور دشمن سعودی پادگان‌های ارتش و کمیته‌های انقلابی یمن را در باب المندب هدف گرفت.

الهیثمی با تاکید بر اینکه القاعده اوامر عربستان را در باب المندب پیاده می‌کند، افزود: در پی حمله گروه‌های تروریستی به نیروهای یمنی، نیروهای ویژه یمن ضمن به هلاکت رساندن تروریست‌ها آنها را از پادگان‌های نظامی دور کردند.

این فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن با اشاره به ادامه حملات هوایی دشمن سعودی به مناطق مختلف تعز، خواستار پایان آتش‌بس در یمن و پاسخ محکم به حملات دشمن سعودی شد.

راهپیمایی ضد آمریکایی در صنعا

از سوی دیگر کمیته عالی انقلاب یمن از مردم این کشور خواست عصر امروز جمعه در منطقه باب الیمن صنعا با شعار «ملت یمن تسلیم محاصره آمریکا و عربستان نمی‌شود»، شرکت کنند.

در بیانیه این کمیته بر اهمیت شرکت ملت یمن در راهپیمایی صنعا برای رساندن صدای خود به گوش ملت‌ها و آزادگان جهان تاکید شده و آمده است:  محاصره ملت یمن با همه منشورها و قوانین بشردوستانه  و بین المللی در تناقض است.

تجمع کارکنان آموزش و پرورش عمران استان در اعتراض به حملات هواپیماهای سعودی

کارکنان اداره آموزش و پرورش و آموزشگاه عالی تربیت معلم، سرویس مبارزه با بی سوادی و معلمان استان عمران در محکومیت ادامه حملات هوایی دشمن سعودی به این استان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

حملات هوایی عربستان سعودی به یمن نقض آشکار توافق آتش‌بس در این کشور فقیر عربی به شمار می‌آید؛ آتش بس در یمن با میانجیگری سازمان ملل از تاریخ 22 فروردین آغاز شده است.

پادگان العمالقه در شهر حرف سفیان در مدت اخیر بیش از صد نوبت بمباران شده است.

شرکت‌کنندگان در این تجمع از جامعه بین المللی خواستند، ضمن پذیرش مسئولیت خود در قبال تحولات یمن  و دست بر داشتن از سکوت، بر رژیم آل سعود برای توقف حملات و رفع محاصره فشار وارد کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس