کد خبر 582155
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

سیستم حمل و نقل فرانسه که در یک هفته اخیر به دلیل توقف کار پالایشگاه های نفتی و کاهش سوخت با مشکل مواجهه بوده است، با پیوستن کارگران خطوط ریلی به جمع اعتصاب کنندگان بیش از پیش دچار وقفه شد.

 به گزارش مشرق، به نقل از بی بی سی، اعتراضات خیابانی در فرانسه امروز سه شنبه با پیوستن کارگران خطوط حمل و نقل ریلی این کشور به جمع اعتصاب کنندگان، شدت بیشتری به خود گرفت.

انتظار می رود که با این اقدام، سیستم حمل و نقل شهری که در هفته اخیر به دلیل کاهش سوخت در نتیجه اعتصاب در پمپ بنزین ها و پالایشگاه های نفتی با وقفه روبرو شده بود، بیش از پیش با مشکل مواجهه شود.

این در حالیست که «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه می گوید که از تصمیم خود مبنی بر اصلاح قوانین کار که دلیل اصلی ناآرامی های اخیر و اعتراض اتحادیه های کارگری است، بر نخواهد گشت. این اصلاحات به ارائه قوانینی منجر خواهد شد که به بهانه کاهش نرخ بیکاری، شرایط استخدام و در عین حال اخراج نیروی کار را برای کارفرمایان آسانتر می کند.

سیستم حمل و نقل فرانسه در حالی با وقفه حاصل از اعتصاب اتحادیه های کارگری روبروست که کارکنان خطوط هوایی «ایر فرانس» نیز با اعلام حمایت از تداوم اعتراضات از قصد خود برای پیوستن به جریان های مردمی خبر داده اند. در عین حال، نباید فراموش کرد که فرانسه تا کمتر از دو هفته دیگر میزبان مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۶ است.

طبق اصلاحات پیشنهادی در قانون کار فرانسه، ساعت کار هفتگی به طور میانگین همان ۳۵ ساعت باقی خواهد ماند حال آنکه شرکت ها می توانند در رایزنی با اتحادیه آن را به ۴۶ ساعت نیز افزایش دهند.

از سوی دیگر، دست شرکت ها برای کاهش حقوق و همچنین تعدیل نیروی کار بازتر خواهد شد.

از دیگر مزایایی که قوانین جدید برای کارفرمایان به همراه خواهد داشت، باز گذاشتن دست آنها برای تصمیم گیری در خصوص نحوه پرداخت حقوق روزهای تعطیل کاری و مرخصی های ویژه نظیر زایمان بانوان است.

شهرهای فرانسه به ویژه پاریس در یک هفته گذشته صحنه درگیری بین نیروی پلیس و معترضین بوده است تا جایی که گسترش دامنه خشونت ها بیم آسیب رساندن به صنعت توریسم فرانسه را افزایش می دهد.

انتظار می رود که تدام چنین صحنه هایی به ویژه بعد از حملات سال گذشته پاریس، ترس و سوء تفاهم نسبت به فرانسه را در نزد جهانیان افزایش دهد.

با این وجود، ۴۶ درصد از مردم فرانسه علیرغم اخلال در زندگی روزمره شان همچنان از تدام اعتراضات حمایت می کنند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس