کد خبر 579910
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷

ادامه اعتصاب کارگران در فرانسه نیمی از جایگاه‌های سوخت در این کشور را غیرفعال کرده و اوضاع کشور را با بحرانی کرده است.

فرانسه در بحران؛ نیمی از جایگاه‌های سوخت غیرفعال شدند
به گزارش مشرق، با گذشت چندین هفته از آغاز اعتراضات در فرانسه علیه اصلاحات قانون کار، این کشور حالا با وضعیتی بحرانی مواجه شده و زندگی عادی مردم مختل شده است.

روزنامه دیلی میل نوشته است که اعتصاب کارکنان صنعت نفت موجب شده تا تقریبا نیمی از 12000 جایگاه سوخت در فرانسه غیرفعال شوند.

دولت انگلیس روز جمعه به شهروندان خود که قصد داشتند با خودروی شخصی به فرانسه سفر کنند، توصیه کرد در این تصمیم تجدید نظر کنند، چراکه ممکن است با کمبود سوخت و اعتراضات خشونت‌آمیز در خیابان‌های فرانسه مواجه شوند.

همزمان دولت فرانسه نیروهای ضدشورش پلیس را به پالایشگاه‌های این کشور اعزام کرده تا به اعتصاب کارگران معترض پایان دهند.

سخنگوی دولت اعلام کرده است که تا عصر جمعه به جز یک مورد، تمام اعتصاب‌ها در پالایشگاه‌ها متوقف شده است. وی گفت که وضعیت «در همه جا، در سرتاسر کشور در حال بهبود است.»

اعتراضات در فرانسه پس از آن آغاز شد که دولت طرحی را برای اصلاح قانون کار به ضرر کارگران ارائه کرد و بر اساس اختیارات قانون اساسی، بدون ارائه به پارلمان، آن را تصویب کرد.

«مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه در واکنش به اعتراضات گسترده گفته است که «این کشور به واسطه ناتوانی در انجام اصلاحات، رو به مرگ است.»

اصلاحات مد نظر دولت، ساعات کاری را افزایش داده و امنیت شغلی کارگران را کاهش می‌دهد.

دردسرهای دولت فرانسه به اعتصاب‌ها محدود نیست و درگیری‌های روزانه در اردوگاه‌های پناهجویان خارجی هم بر وخامت اوضاع افزوده است.

در درگیری روز گذشته میان قاچاقچیان انسان در اردوگاه بدنام «جنگل» در بندر کاله 40 نفر زخمی شدند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، شمال و شمال غرب فرانسه به شدت با مشکل کمبود سوخت مواجه شده‌اند.

آژانس‌های انرژی نسبت به انجام مسافرت به فرانسه هشدار داده‌اند. موسسه RAC که وضعیت بازار انرژی را رصد می‌کند، به مسافرانی که هم‌اکنون در فرانسه هستند و قصد بازگشت به کشورهای خود را دارند، توصیه کرده است که پیش از راه افتادن به فکر سوخت باشند و تنها در صورتی که از همراه داشتن سوخت کافی اطمینان دارند، راهی شوند.

«سیمون ویلیامز» سخنگوی بخش سوخت RAC گفته است: «هرکسی که الان در فرانسه است، برای بازگشت با مشکل مواجه خواهد شد و احتمالا تا زمانی که اطمینان داشته باشند که با یک باک می‌توانند به مقصد برسند، نباید راه بیافتند.»

وی افزود: «تصور می‌کنیم که یافتن جایی برای سوخت‌گیری در مناطقی که تحت تأثیر اعتصاب‌ها قرار گرفته‌اند، بسیار بسیار دشوار باشد.»

با وجود اظهارات مقامات دولتی مبنی بر بهبود اوضاع، در حال حاضر 6 پالایشگاه از مجموع 8 پالایشگاه فرانسه، همچنان تعطیل هستند یا با ظرفیت پائین فعالیت می‌کنند.

همزمان در مناطق مختلف فرانسه تظاهرات‌های گسترده‌ای در جریان است. معترضان می‌گویند تا زمانی که دولت از اصلاح قانون کار دست برندارد، به اعتصاب و تظاهرات ادامه می‌دهند.

با این حال فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه با بیان اینکه این طرح میزان بیکاری را کاهش می‌دهد، تأکید کرده که از اصلاحات دست برنمی‌دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس