در پی اعتصاب خلبانان سوئدی و تعلیق 40 پرواز در این کشور، حدود سه تا چهار هزار مسافر در ترمینال‌های فرودگاه‌های سوئد سرگردان شدند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، 400 تن از اعضای اتحادیه خلبانان سوئد در حالی دست به اعتصاب زدند که مذاکرات با خط هوایی SAS این کشور بر سر افزایش دستمزدها و بهتر شدن شرایط امنیت شغلی به بن بست رسیده است.

این خط هوایی که در نروژ نیز فعالیت دارد اخیرا با پذیرش شرایطی از سوی خلبانان،مانع وقوع اعتصابی مشابه در سوئد شده بود.

این اعتصاب از سوی خلبانان سوئدی پس از اعتصاب خلبانان خطوط هوایی فرانسه صورت گرفت.

خلبان‌های شرکت هواپیمایی خط هوایی "ایر فرانس" فرانسه، اعلام کردند با تداوم اعتصاب اصناف و کارگران برای مطالبه شرایط کاری بهتر به این اعتصابها می‌پیوندند.

اعتصاب خلبانهای شرکت ایرفرانس چالش جدیدی را برای مسافران هواپیماها در فرانسه به وجود آورده و در عین حال به وجهه این کشور که در حال حاضر میزبان بزرگترین تورنمنت ورزشی اروپا یعنی رقابتهای یورو 2016 است نیز آسیب زده است.

شرکت ایرفرانس اعلام کرد به دنبال اعتصاب یک چهارم از خلبانان این شرکت در روز شنبه، بالغ بر یک پنجم از پروازها که هم شامل پروازهای داخلی و هم پروازهای خارجی می شد لغو شده است. برخی از این پروازها قرار بود تماشاچیان رقابت‌های جام ملت‌های اروپا 2016 را به شهرهای محل برگزاری مسابقات فوتبال این رقابت‌ها ببرند.

اتحادیه‌های خلبانان فرانسوی اعلام کردند که اعتصابشان را در راستای مطالبه حقوق بیشتر و افزایش ساعات پروازی تا روز سه شنبه هفته جاری ادامه خواهند داد.

این در حالی است که رانندگان قطار در بخش حمل و نقل فرانسه نیز چندین روز است که در اعتصاب هستند. اعتصاب عوامل جمع‌آوری زباله نیز مشکل انباشت زباله را به وجود آورده و اعتصاب آنها نیز همچنان ادامه دارد.

اگر چه این اتحادیه‌ها هر یک به دلایل متفاوت اعتصاب کرده‌اند اما همه آنها بخشی از اعتراضات ملی علیه تلاش دولت فرانسه برای تغییر قوانین کار هستند.

یکی از تاثیرگذارترین این اتحادیه‌های کارگری به نام اتحادیه CGT از احتمال برگزاری نشستی با مقامات دولت فرانسه طی امروز (یکشنبه) خبر داده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس