کد خبر 580888
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

وزیر دارایی فرانسه با بیان اینکه طرح بازنگری در قوانین کار برای اثبات توانایی فرانسه در انجام اصلاحات ضروری است، گفت که دولت به‌رغم اعترضات خیابانی و محاصره پالایشگاه‌ها در اجرای این قانون "راسخ" است.

 به گزارش مشرق، میشل سپن، وزیر دارایی فرانسه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز و سه روزنامه اروپایی دیگر گفت: اولین اصل و مهمترین چیز این است که ما قاطع و راسخ باشیم. زیرا با توجه به اینکه سایر اتحادیه‌های کارگری با متن اصلاحات موافق هستند، انجام دادن کاری غیر از این اشتباه است.

دولت فرانسه تحت فشار است تا سریعتر برای بن‌بست ایجاد شده با اتحادیه «کنفدراسیون سراسری کار» بر سر اصلاحات کار به راه‌حلی دست یابد. مسابقات فوتبال یورو 2016 در فرانسه از دهم ژوئن (21 خرداد) آغاز می‌شود و این اتحادیه تهدید کرده است که در روند اجرای آن کارشکنی می‌کند.

اتحادیه مذکور اعتراضات خیابانی، اعتصاب در راه‌آهن و محاصره پالایشگاه سوخت را به راه انداخته تا دولت را وادار به عقب‌نشینی از این طرح‌ها کند. با این حال «کنفدراسیون دموکراتیک کار فرانسه» (CFDT) که یکی دیگر از اتحادیه‌های کارگری مهم است، از این اصلاحات استقبال کرده است. این اصلاحات گرچه قوانین استخدام و اخراج نیروها را تسهیل می‌کند اما به اتحادیه‌ها اختیارات بیشتری می‌دهد تا در مورد هر شرکت مذاکره کنند نه اینکه طرحی در سطح ملی اجرا شود.

وزیر دارایی فرانسه در مصاحبه‌اش گفت، وی موافق موضع سرسختانه مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه است و زمانی که والس گفته بود "شاید" ماده اصلی پیش‌نویس لایحه با هدف سازش اصلاح شود، وی دچار سوءتفاهم شده است. به گفته وزیر دارایی فرانسه، ماده دوم لایحه مذکور سمبل توانایی فرانسه در اصلاحات است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس