کد خبر 567607
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

طبق آمار وزارت کشور فرانسه، از زمان آغاز اعتراضات نسبت به اصلاحات قانون کار در فرانسه طی دو ماه گذشته تاکنون، حدود یکهزار نفر در سراسر فرانسه به بازداشت پلیس درآمده‌اند.

 به گزارش مشرق، شهرهای مختلف فرانسه از حدود دو ماه پیش صحنه برگزاری تظاهرات‌ها و اعتراض‌های مردمی مختلف به اصلاحات دولت در زمینه قانون کار است.

بنابر اعلام وزارت کشور فرانسه، از زمان آغاز اعتراضات و تظاهرات‌ها نسبت به اصلاحات قانون کار در فرانسه طی دو ماه گذشته تاکنون، حدود یکهزار نفر بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «برنار کازونوو» وزیر کشور فرانسه اعلام کرده که از زمان آغاز جنبش مخالفت با اصلاحات قانون کار در فرانسه طی دو ماه گذشته، 961 نفر در سراسر کشور بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند که تنها 214 مورد از این بازداشت‌ها به تظاهرات پنجشنبه گذشته پاریس و حومه آن مربوط می‌شود.

مخالفان اصلاح قانون کار که دولت سوسیالیست فرانسه با هدف کاهش بیکاری ده درصدی در کشور ارائه کرده است، می‌گویند این اصلاحات حقوق کارگران و امنیت شغلی جوانان را به خطر می اندازد.

دولت فرانسه از طرح اصلاحات جنجال برانگیز خود دفاع کرده و آن را در راستای ترغیب کارفرمایان به جذب نیروی بیشتر دانسته است. اما اتحادیه‌‌ها و دانشجویان معتقدند این طرح زمینه اخراج کارکنان را برای شرکت‌های که مشکلات مالی دارند، تسهیل می‌کند.

دولت سوسیالیست فرانسه هدف خود را از تغییر قانون کار برانگیختن بنگاه‌های اقتصادی به استخدام و جذب بیشتر جوانان و جلوگیری از گسترش بیکاری در این کشور اعلام کرده اما مخالفان می‌گویند که اصلاحات پیشنهادی دولت وضعیت شاغلان را شکننده‌تر می‌کند.

قرار است لایحه پیشنهادی دولت برای اصلاح قانون کار از امروز سه‌شنبه سوم ماه می در مجلس ملی فرانسه به بررسی گذاشته شود.

در زیر به تصاویری چند از تظاهرات‌های اعتراض‌آمیز فرانسویان نسبت به اصلاحات قانون کار می‌پردازیم:
{$sepehr_album_39615}

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس