کد خبر 572297
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲

تظاهرات معترضان لایحه اصلاح قانون کار در شهرهای پاریس و نانت به خشونت کشیده شد.

 به گزارش مشرق، عصر امروز(پنجشنبه) گروهی از جوانان معترض در نزدیکی عمارت «لزاَنولید» (Les Invalides ) پاریس اقدام به اعتراض علیه لایحه اصلاح قانون کار کرده بودند که تعدادی اخلالگر با آنان درگیر شدند.

دادستانی پاریس با اعلام خبر بازداشت دو تن از معترضان، افزود: برخی از آنان اشیایی را به سوی نیروهای پلیس پرتاب کرده اند.

همچنین گزارش ها از شهر نانت نیز از اقدام گروهی از اخلالگران در تخریب شعب بانک ها و ادارات بیمه حکایت دارند.

برپایه این گزارش، هزاران فرانسوی عصر امروز و در فضایی پرتنش، در میدان «دانفر روشرو» (Denfert-Rochereau) در مقابل ساختمان مجمع ملی (مجلس) در پاریس تجمع کردند تا اعتراض خود را به لایحه پیشنهادی دولت اعلام کنند.

معترضان به دعوت هفت اتحادیه کارگری، دانشجویی و دانش آموزی در پاریس و شهرهای بزرگ فرانسه برای اعتراض به خیابان ها ریختند.

خبرگزاری فرانسه همچنین از آغاز کار مجمع ملی برای بررسی طرح عدم اعتماد به دولت خبرداد.این طرح پس از بررسی به رای گذاشته می شود و در صورت رد آن، دولت می تواند با استناد به ماده 3-49 قانون اساسی با حکم حکومتی، لایحه جنجالی اصلاح قانون کار را تصویب کند.

اعتراض های مردمی و اتحادیه ای به این لایحه از دو ماه پیش آغاز شد و با تظاهرات گسترده 31 مارس گذشته (12 فروردین) با حضور 390 هزار معترض در سراسر فرانسه به اوج خود رسید.

لایحه اصلاح قانون کار که به نام «مریم الخمری» وزیر کار فرانسه مشهور شده، دست کارفرمایان را برای اخراج کارگران باز‌تر می کند ونرخ پرداخت‌ های اضافه‌ کاری و نیز اضافه‌ کاری در شب را کاهش می ‌دهد. افزایش اختیارات شرکت‌ ها در تغییر ساعات قانونی کار در هفته نیز از جمله موارد اصلاحی قانون کار است.

الخمری که سپتامبر (شهریور) پارسال با وعده کاهش نرخ بیکاری جانشین «فرانسوا روبسامان» در دولت فرانسه شد، در پارلمان کشورش از طرح جنجالی اصلاح قانون کار دفاع کرده و آن را با ترغیب کارفرمایان به جذب نیروی بیشتر همسو می داند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس