کد خبر 579172
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

اداره برنامه تسلیحاتی دفاعی کره جنوبی اعلام کرد که این کشور در سال جاری میلادی بالغ بر 3 میلیارد دلار اسلحه و تجهیزات نظامی خریداری می کند.

کره جنوبی 3 میلیارد دلار دیگر سلاح می خردبه گزارش مشرق، هدف از این خریدهای بزرگ تسلیحاتی تقویت نیروی نظامی این کشور برای مقابله با مخاطرات امنیتی اعلام شده است. این اداره در بخشنامه ای که امروز چهارشنبه در تارنمای خود قرار داده، خاطرنشان کرد که برای تقویت توانایی های دفاعی خرید 3 میلیارد دلار تسلیحات در سال جاری میلادی (2016) در دستور کار این کشور قرار گرفته و وارد کشور خواهد شد.

این مبلغ نزدیک به 9 درصد از کل بودجه ای است که دولت در سال جاری میلادی برای وزارت دفاع در نظر گرفته است. براساس گزارشی که انجمن پژوهشی بین المللی صلح مستقر در استکهلم از 15 خریدار بزرگ سلاح در سال 2015 منتشر کرده، کره جنوبی در ردیف دهم کشورهای خریدار سلاح با 36.4 میلیارد دلار قرار گرفته است.

کره جنوبی خاطرنشان کرده است که با تهدیدهای موشکی فزاینده کره شمالی روبروست و برای همین سامانه های موشکی خود را توسعه خواهد داد. این کشور اعلام کرده است که تا سال 2023 میلادی سه سامانه پیشرفته موشکی موسوم به «کیل چاین»، «کوریا ایر» و «میسایل دیفنس» تولید خواهد کرد.

کره جنوبی درصدد آن است که ضمن خریدهای بزرگ تسلیحاتی سامانه های موشکی دوربرد و زمین به هوا و موشک های «پاتریوت» را توسعه دهد. کره جنوبی در سال جاری میلادی احتمالا یک سامانه ردیابی موشکی را نیز برای مهار عملیات موشکی کره شمالی آرایش خواهد داد.

این در حالیست که این کشور در حال برنامه ریزی برای امضاء توافقنامه و گفت وگو با آمریکا درباره استقرار سامانه دفاع موشکی ضد بالستیک موسوم به «تاد» است. استقرار این سامانه موشکی با مخالفت کشورهای منطقه بویژه چین و همچنین روسیه مواجه شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس