کد خبر 559491
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

رئیس جمهوری كره جنوبی با اعلام اینكه كشورش نگران احتمال آزمایش پنجم هسته‌ای كره شمالی است، گفت كه به نیروهای نظامی این كشور در رابطه با اینگونه فعالیت ها فرمان آماده باش داده است.

به گزارش مشرق، «پارك گئون هی» روز شنبه در سخنانی اعلام كرد، نشانه ها و علائمی در دست است كه تحركات مشكوك در كره شمالی را به چنین آزمایشی مرتبط می سازد.

كره شمالی آخرین و چهارمین آزمایش هسته ای خود را روز ششم ژانویه (دی ماه سال گذشته) انجام داد و یك ماه پس از آن نیز یك راكت دوربرد ماهواره بر پرتاب كرد و با تحریم های شورای امنیت مواجه شد.

رئیس جمهور كره جنوبی امروز در نشستی با حضور مقام های ارشد این كشور در نهاد ریاست جمهوری گفت: ما نمی دانیم كه دقیقا كره شمالی چه منظوری دارد اما اطلاعاتی بدست آورده ایم كه بی ارتباط برای آمادگی جهت انجام آزمایش هسته ای این كشور نیست.

در چنین وضعیتی خبرگزاری یونهاپ از كره گزارش كرد كه كره شمالی به تلافی تحریم ها و رزمایش آمریكا می خواهد دست به اقدامی بزند و قبلا هم گفته بود دشمنی این دو كشور را با خود پاسخ خواهد داد.

رئیس جمهور كره جنوبی گفت كه به ارتش این كشور دستور آماده باش قاطع داده شده است تا هر گونه تحولی را در ارتباط با این آزمایش زیر نظر داشته باشند.

وی تاكید كرد كه اگر كره شمالی دست به اقدامی تحریك آمیز بزند مسلما با تحریم ها و انزوای بیشتر جامعه بین المللی روبرو خواهد شد.

همزمان روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ كنگ گزارش كرد كه كارشناسان چینی بر این باورند در صورت شكل گیری یك بحران و درگیری در منطقه، ‌چین از كره شمالی حمایت نخواهد كرد.

بسیاری بر این باورند كه كره شمالی تا پیش از برگزاری نخستین كنگره بزرگ حزب حاكم كارگر در 36 سال گذشته كه برای ماه آینده میلادی برنامه ریزی شده است، می كوشد قدرت خود را نشان دهد.

از سوی دیگر وزارت دفاع كره امروز در بیانیه ای اعلام كرد كه ممكن است كره شمالی با تجهیزات جدید هسته ای خود درصدد آزمایش یك كلاهك هسته ای به صورت زیرزمینی باشد.

این بیانیه خاطرنشان می كند كه شاید هم كره شمالی آزمایش كلاهك هسته ای را بدون مواد هسته ای در داخل آن انجام دهد.

كره می گوید كه دستور چنین آزمایشی از سال گذشته میلادی توسط «كیم جونگ اون» رهبر كره شمالی به دانشمندان این كشور داده شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس