آمریکا به منظور آرایش سپر دفاع موشکی خود موسوم به تاد در شبه جزیره کره برای مقابله با کره شمالی، فرماندهان نظامی خود را برای اجرای دقیق این برنامه راهی کره جنوبی کرده است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که چین و روسیه به شدت با این اقدام مخالفت کرده و کره شمالی تهدید به حمله فیزیکی کرده است، کره جنوبی و آمریکا بر استقرار تاد تاکید می ورزند.
 
ژنرال «رابرت براون» فرمانده نظامیان آمریکا در آسیا و اقیانوس آرام به همین منظور از چند روز قبل سفرهای منطقه ای خود را شروع کرده و ضمن توقف در ژاپن به کره جنوبی هم سفر کرده است.
 
از او با عنوان یکی از کسانی یاد می شود که در اجرای این طرح نقش مهمی دارد و چند روزی در کره حنوبی با مسئولان این کشور بحث و تبادل نظر کرده است.
 
خبرگزاری یونهاپ گزارش کرده است که «براون» از ماه آوریل این مقام را در اختیار گرفته اما اولین بار بود که از کره جنوبی دیدار می کرد.
 
این گزارش می افزاید که او از برخی واحدهای توپخانه ای و راکت انداز در این کشور بازدید کرده که مسئولیت هایی در طرح استقرار تاد خواهند داشت.
 
یونهاپ می نویسد، اگرچه منابع متعددی این سفر را به آرایش تاد ربط داده اند اما مقام های کره جنوبی نمی خواهند به این موضوع اعتراف کنند.
 
این گزارش ادامه می دهد که از زمان اعلام تصمیم دو کشور برای استقرار تاد در یک ماه قبل شماری از مسئولان نظامی ارشد آمریکا به کره جنوبی سفر کرده اند که یکی از آنها «اریک فانینگ» فرمانده ارتش آن کشور است.
 
کره جنوبی و آمریکا به تازگی به توافق رسیدند که سپر دفاع موشکی تاد را برای مقابله با حملات احتمالی موشکی کره شمالی تا سال 2017 در منطقه سئونگجو در 300 کیلومتری پایتخت مستقر کنند.
 
علاوه بر تعداد قابل توجهی از مردم کره جنوبی، احزاب مخالف دولت نیز اجرای این طرح را نادرست دانسته اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    بحث اینه که مثلا چند تا رهگیر میذارن کره شمالی انبوهی موشک داره اخه....
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    فوزول جامعه جهانی : آمریکا .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس