کد خبر 581206
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹

نشنال اینترست از رو به پایان بودن مرحله توسعه نهایی نسخه جدید موشک SM-3 خبر داد.

به گزارش مشرق، آژانس دفاع موشکی آمریکا و شرکت تسلیحاتی ریتیون در حال توسعه و آزمایش نسخه جدیدی از موشک SM-3 هستند که بهتر از نسخه‌های قبلی می‌تواند موشک‌های بالستیک را پیش از نزدیک شدن به جو زمین، شناسایی و منهدم کند.

به گفته مقامات آژانس دفاع موشکی آمریکا، موشک جدید که SM-3IIA نام دارد، قرار است تا سال 2018 در پایگاه زمینی پنتاگون در لهستان مستقر شده و از آنجا به دفاع در برابر تهدیدات موشکی بپردازد.

نسخه اولیه موشک SM-3 که ابتدا برروی ناوهای نیروی دریایی ارتش آمریکا مستقر شد، قادر به شناسایی و انهدام موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و دوربرد دشمن در بالای جو زمین است. با این موشک، تهدیدات موشکی دشمن پیش از ورود به جو زمین در فضا خنثی می‌شوند.

استقرار سامانه موشکی SM-3IIA در لهستان بخش مهمی از برنامه سپر موشکی آمریکا موسوم به چتر پدافندی Aegis به شمار می‌رود که بخش‌هایی از آن نیز در رومانی عملیاتی شده است.

موشک جدید آمریکا ضد روسیه در راه است+عکس
موشک SM-3IIA

در این برنامه، سامانه موشکی SM-3 و انواع سامانه‌های رادار زمینی و شناور در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد تا محافظت بهتری از قاره اروپا در برابر تهدیدات موشکی بالستیک به عمل آورند.

هر چند چتر پدافندی Aegis به طور مشخص برای مقابله با ایران، روسیه و سایر کشورهای متخاصم خاورمیانه در نظر گرفته نشده است، در هر حال هدف از پیاده‌سازی آن محافظت از اروپا و متحدان ناتو در برابر کلیه تهدیدات موشکی احتمالی است. پایگاه‌های مربوط به این برنامه در لهستان و رومانی اکنون می‌توانند موشک‌هایی که به سمت اروپا شلیک می‌شوند را در هوا منهدم کنند.

موشک SM-3 به لطف کلاهک خود می‌تواند با سرعت نزدیک به 1000 کیلومتر در ساعت پرواز کرده و بدون هیچگونه ماده منفجره‌ای صرفا از طریق نیروی برخورد، موشک‌های دشمن را نابود کند.

به گفته مقامات شرکت ریتیون، نسخه جدید SM-3IIA برپایه نسخه عملیاتی SM-3IB ساخته شده؛ اما بهبودهای قابل ملاحظه‌ای در کلاهک و قابلیتهای تدافعی آن صورت گرفته است. این موشک جدید هم‌اکنون مراحل توسعه نهایی خود را طی می‌کند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است اولین آزمایش پروازی آن در نیمه دوم سال جاری میلادی انجام شود.

شرکت ریتیون برای ساخت این موشک یک قرارداد 543 میلیون دلاری را در دسامبر گذشته با پنتاگون منعقد کرد. در پروژه توسعه این موشک، علاوه بر پنتاگون و شرکت تسلیحاتی ریتیون، کشور ژاپن نیز مشارکت دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • فرهاد ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 1
    الهی وربی من لی غیرک.امیدوارم کشورعزیزمن یعنی ایران هم بتوانددرتمام سطوح چه موشکی چه هواپیماساز ی ............ووووپله های ترقی راباتوکل برذات احدیت پیموده وکاری کندکه هیچ کشوری دردنیاجرات حمله به این خاک ولایت مداروقهرمان پروررانداشته باشدوتمامی مسولین هم دست دردست یکدیگرایرانی آبادبسازیم .انشاالله.
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 1
    گذاشتن همزمان با باور ما رو نمایی کنند تا جیب اعراب رو غارت کنند...
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    چگونه می شود جسمی که قطر رادای کمتر از ده سانتی متر دارد و با سرعت بالای 8 ماخ درحال حرکت است را از فاصله چند صد کیلومتری داخل فضای روسیه، صرفا از طریق برخورد، ازبین برد؟
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    ماشالله اعتماد به نفس فضایی دارین.
  • ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    6 0
    تکنولوژی آمریکایی یعنی این الان یه سری بچه مچه کوچولو میان زرت و پرت میگن
  • محمد حسین ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 2
    غرب اینقد پوست روسیه رو میکنه ولی نمیاد با ایران متحد بشه و رابطه نظامی و اقتصادی داشته باشن.به عقیده من باید اتحادیه کره شمالی-چین-روسیه-ارمنستان-ایران-عراق-سوریه-حزب الله و بعدا انصار الله تشکیل بشه تا غرب و عرب های حاشیه خلیج فارس آدم بشن و اسم رسمیش هم خوبه اتحادیه پیمان متحد شرق به نام naeo تشکیل بشه.
  • میلاد ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    سرعتی که برای موشک ذکر شده اشتباهه ! 1000 کیلومتر در ساعت 1 ماخ هم نمی شه . نسلهای اولیه موشک زمین به هوا 3 یا 4 یا 5 ماخ سرعت داشتن . احتمالا سرعت حدودا 10000 کیلومتر در ساعت میتونه درست باشه .
  • عشقم ایران ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    1 0
    مشرق جان این موشک دو نمونه داره که یک نمونش سرعتش 3 کیلومتر بر ثانیه و نمونه دیگر 4.5 کیلومتر بر ثانیه هست . اگر این موشک با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت حرکت کنه تنها میتونه از فضا شاهد نابودی آمریکا باشه خخخخ لطفا اصلاح کنید
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    علت استفاده از نیروی جنبشی بجای ماده منفجره تو پدافند چیه؟ عدم انفجار لازم برای کلاهک هسته ای؟؟؟!!!یا کاهش وزن موشک و افزایش برد و این که شانس برخورد کم نمیشع؟؟
  • افشین تهران ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    اگه شما مردید مانند اس 300 سامانه موشکی بسازید که نمی تونید یا اینکه جنگنده سوپر فلانکر [ سوخوي 37 ] رو مهندسی معکوس کنید که بازم دست از پا درازتر بر میگردید چه برسه به اس 500 ! _ بعد از تامکت انچنان پیشرفت نکردید ، حتی شماها میگ 29 روسیه رو هم خریداری کردید به تعداد 30 عدد و تو نیروی دریایی با این همه اف 18 و 22 ازش استفاده میکنید که جای تعصف داره ها !!
  • سروش ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    فکر کنم برای انکه بتونه کاملا به هدف برخورد کنه کل موشک رو تبدیل کردند به سمانه هدایت و برای این که بتونه موشک دشمن رو منحرف کنه طراحی و ساخته شده مثلا شلیک میشه و چون در فضا قرار داره می تونه کلاهک موشک رو منحرف کنه به سمت خود کشور شلیک کننده (شاید، کی تخیلی بود)
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    چی شد اینا که میخواستند دفاع لیرزی بکنند این همه لیرزشونو به رخ ما کشیدند پس چرا دوباره اومدند سراغ موشک
  • فرهاد ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    تا دنیا رو با یک بحران جدّی روبرو نکنند و میلیونها نفر رو به کشتن ندن و جنایتهای آنچنانی رخ نده ول کن نیستند ....!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس