کد خبر 584603
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

نیروی هوایی چین روز پنجشنبه اخبار مربوط به بکارگیری جنگنده های پیشرفته «جی 20» توسط این نیرو را تکذیب کرد.

تکذیب ورود به خدمت جنگنده جی 20 به خدمتبه گزارش مشرق، اخبار منتشر شده در برخی شبکه های چینی حکایت از آن دارد که نیروی هوایی این کشور از هواپیماهای جنگنده مدل «جی 10» و «جی 20» در تمرینات و رزمایش ها به طور مشترک استفاده کرده است.

با این وصف نیروی هوایی چین امروز اعلام کرد که این تصاویر به نادرستی در کنار یکدیگر قرار داده شده و شایعاتی در خصوص آن بوجود آمده است.

گزارش حاکی است که نیروی هوایی در حال انجام آزمایش های نهایی بر روی جنگنده های «جی 20» است و تا مدتی دیگر آنها را به خدمت خواهد گرفت.

تارنمای چینی افزوده است که البته چین در حال ساخت و مدرن سازی تجهیزات نظامی و جنگنده و تسلیحات پیشرفته دیگر است.

نیروی هوایی چین تاکید کرده است که این کشور برای حراست از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود لازم می بیند به چنین تجهیزاتی دسترسی داشته باشد.

بنا بر اعلام این نیرو، در حال حاضر جنگنده های «جی 20» و «وای 20» این کشور که از مدل های پیشرفته تر هستند دوره های آزمایشی و تمرینی را سپری می کنند.

چین تاکید کرده است که هر زمان از قابلیت های رزمی و عملیات هوایی این جنگنده ها اطمینان پیدا کند آنها را در نیروی هوایی به خدمت می گیرد.

اخبار مربوط به ورود این جنگنده ها به ناوگان هواپیماهای جنگی چین با افزایش تنش ها در دریای جنوبی میان این کشور و آمریکا همراه شده است.

وزارت دفاع چین پیشتر با انتشار بیانیه هایی هشدار داده است که برای حراست از حق حاکمیت چین در این دریا هر اقدامی لازم باشد صورت خواهد داد.

همچنین این هفته اعلام شد که چین برای ایجاد یک منطقه ویژه شناسایی هوایی بر فراز دریای جنوبی آماده است و به تناسب تهدیدهای موجود در باره وضع این منطقه تصمیم گیری خواهد کرد.
در صورت ایجاد این منطقه هواپیماهای خارجی که قصد عبور از این منطقه را دارند باید برنامه پروازی خود را از قبل به اطلاع چین برسانند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس