کد خبر 571517
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۵

رهبر اقلیت دمكرات های سنای آمریكا، دونالد ترامپ نامزد پیشرو و جنجالی جمهوریخواهان آمریكا را 'جوجه ' ای توصیف كرد كه 'خروس' های حزب جمهوریخواه بوجود آورده اند و تصریح كرد كه او تنها نامزدی است كه حزب جمهوریخواه آمریكا لیاقت و شایستگی آن را دارد.

به گزارش مشرق، «هری رید» رهبر اقلیت دمكرات های آمریكا روز سه شنبه در سنای این كشور گفت: حزبی كه زمانی رهبرانی نظیر آبراهام لینكلن و تئودور روزولت را داشته و حالا به درجه ای تنزل كرده كه شخصیت زن ستیز، ضد مسلمان، ضد مهاجر و بیگانه هراسی چون ترامپ را به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری برمی گزیند در نهایت لیاقت نامزدی بهتر از ترامپ را ندارد.

وی افزود: ترامپ در واقع انعكاسی از طرز تفكر و برخوردهای سیاسی حزب جمهوریخواهان محسوب می شود.

رهبر دمكرات های سنای آمریكا در ادامه جمهوریخواهان را متهم كرد كه در حالی كه هیچ یك از رویكردهایشان در 7 سال گذشته مبتنی بر ارزش نبوده و از هیچ گونه تلاشی برای كارشكنی در مقابل سیاست های اوباما دریغ نكرده اند.

وی افزود: از نظر او حیرت آور است كه برخی از رهبران حزبی با چنین كارنامه ای حالا در حمایت یكپارچه از ترامپ كه عصاره و چكیده طرز تفكر حاكم بر این حزب است، تردید می كنند.

این سناتور با سابقه آمریكایی در ادامه با بیان این كه شماری از سناتو های آمریكایی گفته اند از ترامپ حمایت نخواهند كرد آنان را به ناتوانی از درك هویت حزبی خود متهم ساخت و گفت این دسته قادر به درك این حقیقت نیستند كه ترامپ در واقع 'جوجه ' ای است كه 'خروس ' های جمهوریخواه آن را بوجود آورده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس