کد خبر 570458
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

رئیس‌جمهوری ترکیه با بیان اینکه کشورش در جنگ با تروریست‌های داعش تنها مانده، گفت که ترکیه بیشترین بها را در مبارزه با این گروه تروریستی پرداخت کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری دیلی صباح، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در مراسم اعطای جوایز فیلم‌های سینمایی در استانبول گفت: آنها ما را در مبارزه علیه تشکیلاتی که با عاملان انتحاری و سایر حملات در کیلیس (واقع در جنوب ترکیه) به ما حمله می‌کند، تنها گذاشته‌اند.

شهر مرزی کیلیس از اواسط ماه ژانویه هدف حملات راکتی داعش قرار گرفته است که این حملات تاکنون جان 21 تن را گرفته و بیش از 70 زخمی بر جای گذاشته است.

اردوغان افزود: هیچکدام از کشورهایی که می‌گویند با داعش در سوریه مبارزه می‌کنند، متحمل زیان نشده و یا به اندازه ترکیه بهای آن را پرداخت نکرده‌اند. هیچکدام از کشورهایی که در جنگ علیه داعش در سوریه مشارکت دارند، کاری نکرده‌اند که به اندازه ترکیه آسیب ببیند.

رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به حملات بمبگذاری داعش و حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در کشورش، از بی‌تفاوتی جهان در برابر مساله تروریسم در ترکیه انتقاد کرد.

وی تاکید کرد: اختلاف میان واکنشی که به بمبگذاری‌ها در آنکارا و استانبول وجود داشت، نسبت به حملاتی که در پاریس و بروکسل رخ داد، چیزی جز تجسم بی‌عدالتی نیست.

وی همچنین رویکرد بی‌رحمانه جامعه بین‌المللی را در قبال مساله پناهجویان به باد انتقاد گرفته و در ادامه از ساختار "غیرمنصفانه" شورای امنیت سازمان ملل متحد انتقاد کرد. رئیس کشور ترکیه گفت: آیا این عدالت است؟ خیر. تنها پنج عضو دائم سرنوشت جهان را مشخص می‌کنند. بی‌عدالتی در اینجا کاملا نمایان است.

وی بار دیگر گفت که شورای امنیت باید متشکل از 20 عضو باشد که نماینده‌ای از هر قاره در آن باشد. اردوغان گفت: اما آنها نمی‌پذیرند. غیبت یک کشور مسلمان هم در میان اعضای دائم شورای امنیت حس می‌شود. حتی یک کشور مسلمان هم در میان این کشورها نیست. این در حالی است که یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان در این جهان زندگی می‌کنند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    یک آدم چقدر میتونه پست و کثیف و ریاکار و بی شرم باشه. نیروهای عمدتا خارجی داعش از کجا وارد سوریه شدند و میشند؟! تصاویر متعدد درمان تروریستها در ترکیه، ارسال سلاح و کود شیمیایی برای تولید مواد منفجره، حمایت رسانه ای و پوششی ترکیه ازشون ... مردم را چی فرض کرده این یابو؟! میگه ترکیه بیشترین آسیب را دیده!! اولا که هر چی از دوست فعلیش داعش که به نظر بیشترش هم صحنه سازی است بخوره حقشه! ثانیا نیمی از عراق را ویران کرده!! کل سوریه نابود شده!!! ایران کلی نیرو در مبارزه با داعش در تدمر و جاده اثریا از دست داده و بعد این فقط سودش را برده از قاچاق نفت و انتخابات!!! اونوقت با پررویی!! .... عجب موجودیه!
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    زززززززاااااااااررررررتتتتتت
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    خیلی پست و کثیفه خردوغان
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    این یارو یک دلقک حقیر بدبخته... آدم نمیدونه ازاین حرفهای مالیخولیایی این ابو خلیفه کت وشلواری بخنده یا بحالش گریه کنه؟
  • 123 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    در جنگ با داعش یا حمایت و پشتیبانی از داعش! نوچه ها و برادران اردوغان این قدر ددمنشی و خونریزی کرده اند که دیگه هیتلر هم اگر از قبر در بیاد از حمایت آنها شرم می کند ولی این بابا هنوز از رو نمیره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس