کد خبر 570871
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶

سه نظامی ترکیه بر اثر انفجار بمبی در شهر نصیبین در جنوب شرق این کشور کشته شدند شهری کُردنشین که حالا مدتی است به منطقه عملیاتی ارتش تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، به دنبال حمایت آشکار و پنهان ترکیه از گروه های تروریستی در سوریه و گیر افتادن آنکارا در دام خشونت داخلی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی موسوم به مبارزه با داعش را به تنها گذاشتن دولت آنکارا در میدان مشکلات امنیتی متهم کرده است.

ترکیه با مشکلات امنیتی، سیاسی و اقتصادی جدی مواجه است و نتوانسته از پس این مشکلات برآید. دولت آنکارا هم اکنون بهای عملیات نظامی اش در مناطق و شهرهای کُردنشین را می پردازد که کشته شدن 3 نظامی در شهر نصیبین یکی از نمونه های آن است.

جنگنده های ارتش ترکیه نیز متقابلاً مواضع حزب کارگران کردستان ( پ ک ک ) را بمباران می کنند و طبق گزارش خبرگزاری رسمی آناتولی، ارتش این کشور 4 منطقه کوهستانی را در شمال عراق بمباران کرد که این بمباران ها باعث انهدام مواضع و انبارهای تسلیحاتی پ ک ک شد.

نَه تنها مناطق کُردنشین ترکیه ناآرام شده بلکه مرزهای این کشور با سوریه نیز ناآرام است زیرا گروه های تروریستی که از حمایت لجستیکی دولت آنکارا برخوردار هستند، امنیت ترکیه را هم ناآرام کرده اند و به حملات انتحاری در این کشور مبادرت می کنند.

این گروه ها خاک ترکیه را تقریباً هر روز با موشک ها و خمپاره های خود هدف قرار می دهند و اردوغان به همین دلیل آمریکا و متحدانش را به رها کردن ترکیه در میدان مشکلات تروریستی و امنیتی متهم می کند.

اردوغان در تازه ترین اظهارات خود گفت: آنها (آمریکا و متحدانش) ما را در میدان مبارزه با گروه پ ک ک تنها گذاشته اند گروهی که هم حملات انتحاری اجرا و هم به شهر کِلِس حمله می کند.
حمایت های دولت اردوغان از گروه های تروریستی همچون داعش و جبهه النصره عواقب خطرناک خود را به آرامی نشان می دهد که یکی از این عواقب کاهش رشد اقتصادی ترکیه است و میانگین بیکاری این کشور نیز به 11 درصد رسیده است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس