جان دوندر سردبیر روزنامه مشهور "جمهوریت" ترکیه روز گذشته در حین عزیمت به دادگاه قضایی هدف سوءقصد یکی از حامیان دولت قرار گرفته اما از آن جان سالم بدر برد.

گروه بین الملل مشرق- جان دوندر سردبیر روزنامه مشهور "جمهوریت" ترکیه روز گذشته در حین عزیمت به دادگاه قضایی هدف سوءقصد یکی از حامیان دولت قرار گرفته اما از آن جان سالم بدر برد.

{$sepehr_media_1522615_400_300}

بنابر این گزارش، مهاجم مسلح در حالیکه با فریاد وی را خائن خطاب کرده با شلیک گلوله به این روزنامه نگار مشهور مخالف دولت قصد ترور وی را داشت که با مداخله نیروهای امنیتی بازداشت شد. جان دوندر روز گذشته در دادگاه قضایی شهر آنکارا از اتهام تلاش برای براندازی دولت تبرئه اما به اتهام افشای اسناد محرمانه دولت ترکیه محکوم به 5 سال حبس قطعی شده است. روزنامه جمهوریت ترکیه به سردبیری وی سال گذشته مستندات غیرقابل انکار از نقش دولت اردوغان در تسلیح گروههای تروریستی تکفیری همچون داعش، القاعده و ارتش آزاد در سوریه منتشر کرده بود که شامل عکس و دهها قطعه ویدئو می باشد. در این تصاویر استفاده دولت و سازمان امنیت ترکیه از تریلی های هلال احمر و وزارت بهداشت این کشور برای نقل و انتقال تسلیحات به مرز ترکیه با سوریه به نمایش در آمده بود و موجب رسوایی دولت اردوغان گردیده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس