روزنامه جمهوریت بر این باور است که استعفای نخست وزیر ترکیه نخستین گام به سوی نفوذ دیکتاتوری در عرصه سیاسی این کشور خواهد بود.

 به گزارش مشرق، ارطغرل اوزکوک سردبیر روزنامه مخالف جمهوریت در سخنانی تاکید کرد: استعفای احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه، نخستین گام به سوی دیکتاتوری در این کشور است.

بسیاری از کارشناسان سیاسی بر این باورند که استعفای داود اوغلو موجب افزایش قدرت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خواهد شد و وی قدرت بیشتری را تصاحب خواهد کرد. برخی از کارشناسان نیز بر این باورند که "برات آلبایراک" داماد اردوغان، به عنوان نخست وزیر معرفی خواهد شد.

البته سردبیر روزنامه جمهوریت معتقد است که محتمل ترین نامزد برای نخست وزیری ترکیه، "بکیر بوزداغ" وزیر دادگستری است. اوزکوک در این باره گفت: البته با توجه به اینکه بوزداغ نمی تواند به تنهایی تصمیمات لازم را بگیرد، به نظر می رسد داود اوغلو در نهایت نخست وزیر واقعی ترکیه خواهد بود.

روزنامه دی دبلیو ان آلمان ضمن اشاره به اظهارات اوزکوک، نوشت: محتمل ترین نامزد برای پست نخست وزیری ترکیه، بکیر بوزداغ وزیر دادگستری است. البته وی به دستور گرفتن عادت کرده و نمی تواند یک رهبر واقعی باشد.

اوزکوک معتقد است که استعفای داود اوغلو یک کودتای واقعی بوده است. وی افزود: معرفی بوزداغ می تواند در نهایت یک گام به سوی اعلام سیستم ریاست جمهوری در ترکیه باشد، سیستمی که اردوغان به دنبال اجرای آن است.

روز پنجشنبه، داود اوغلو گزارش های رسانه‌ای درباره استعفای خود از ریاست حزب عدالت و توسعه و همچنین سمت نخست وزیری را تایید کرد.

تشدید اختلافات بین داود اوغلو و اردوغان علت اصلی استعفای نخست وزیر ترکیه اعلام شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس