مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره گفت: طرح فیلم‌نامه کتاب «نورالدین پسر ایران» آماده شده و روند نگارش آن به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محمد حمزه‌زاده گفت: هم‌اكنون تعدادی فیلم‌نامه اقتباسی از آثار ادبی و تاریخی آماده ساخت داریم كه از میان آن‌ها می‌توان به «حرمان هور»، «پایی كه جا ماند»، «میهمان صخره‌ها» و «شنام» اشاره كرد. همچنین طرح فیلم‌نامه «نورالدین پسر ایران» نیز آماده شده و روند نگارش آن به زودی آغاز می‌شود. ضمن این‌كه فیلم‌نامه سریال «دا» را كه هم‌اكنون سازمان صدا و سیما مشغول كار روی آن است، ما تولید كرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره با تاكید بر توجه به تولید و اكران فیلم مستند در سال جدید، افزود: همه مستندسازانی كه قصد تولید آثاری فاخر و هم‌سو با آرمان‌های انقلاب دارند، می‌توانند روی كمك حوزه هنری در بخش‌های تولید و اكران حساب كنند.

حمزه‌زاده همچنین درباره مهم‌ترین برنامه‌های كاری سازمان توسعه سینمایی سوره در سال جدید توضیح داد: فعالیت‌های حوزه هنری در سال ۹۵ شامل چهار محور می‌شود كه هركدام در جای خود مهم هستند. یكی از این محورها تولید متن مطابق با معیارهای فكری و معرفتی حوزه هنری است. در این راستا نیز اولویت را به اقتباس از آثار ادبی و تاریخ شفاهی تولید شده در حوزه هنری داده‌ایم.

وی درباره روند تولید فیلم‌نامه‌ها توضیح داد: این كار در سازمان تازه تاسیسی به نام «مركز تولید متن» انجام می‌شود. این مركز با حضور تنی چند از تهیه كنندگان، فیلم‌نامه‌نویسان و فعالان عرصه ادبیات داستانی تشكیل شده و جلسات هفتگی دارد. البته كارشناسان این مركز فیلم‌نامه‌هایی را كه از بیرون برای ساخت به ما ارائه می‌شود نیز بررسی می‌كنند، اما مهم‌‌ترین هدف آن‌ها اقتباس سینمایی از متون تولیدی در حوزه هنری است. در این میان ممكن است برخی فیلم‌نامه‌های تولید شده در خود حوزه تولید نشده و برای ساخت به نهادهای سینمایی دیگر فروخته شوند.

قائم مقام حوزه هنری همچنین با اشاره به این‌كه معرفی سینماگران جوان انقلابی یكی دیگر از اولویت‌های كاری این سازمان است، بیان كرد: طبیعی است كه در هر سال تعدادی چهره‌های جدید به دنیای فیلم‌سازی ایران وارد می‌شوند كه در این میان حوزه هنری به عنوان یكی از مهم‌ترین نهادها در زمینه هنر انقلاب، وظیفه خود می‌داند كه هر سال فیلم‌سازان جوان مومن و همسو با دیدگاه‌های انقلاب را معرفی و از آثار آن‌ها حمایت كند.

بر این اساس باشگاه فیلم سوره با رصد جشنواره‌های فیلم كوتاه و مستند، از برگزیدگانی كه توانایی‌های خود را به اثبات رسانده‌اند، دعوت می‌كند تا مراحل ساخت نخستین فیلم بلند داستانی‌شان را در حوزه هنری طی كنند. در سال جدید نیز دو پروژه فیلم‌ساز اولی به همراه تعدادی تولیدات باشگاهی در فرمت‌های كوتاه، نیمه بلند و... داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس