کد خبر 573877
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

مستند پنج قسمتی «5 نفر» به کارگردانی سیدرضا صافی که هم‌اکنون در مرحله تولید قرار دارد، مقدمه‌ای برای تولید یک فیلم سینمایی بلند خواهد شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، کارگردان این مستند گفت: مجموعۀ پنج قسمتیِ «5 نفر» شامل مروری بر زندگی شهیدان باقر میگلی‌نژاد، عبدالرضا محمدی باغملایی، خداخواست شکریان و دو رزمندۀ دیگر سیروس غریبی (جانباز) و محمدباقر رنجبر (آزاده) است.

وی ادامه داد: مجموعۀ تلویزیونی «5 نفر»، تنها گوشه‌ای از رشادت‌های رزمندگان استان بوشهر را در عملیات فتح‌المبین به‌تصویر می‌کشد. بستر شکل‌گیری این مستند، عملیات فتح‌المبین و منطقۀ زَعَن شوش بوده که به منطقۀ شهادت معروف است. رزمندگان دلیر بوشهری در این عملیاتِ گسترده نقش طعمه را داشته‌اند و باید توجه دشمن را به خود جلب کرده و اجازۀ گشایش جبهه‌ای بسیار وسیع از منطقۀ عمومی دشت عباس تا رقابیه را به رزمندگان خودی می‌دادند.

صافی با بیان این‌که از مشخصات این مجموعه تأکید بر دراماتیزه‌ کردن روایت‌هاست، افزود: در حین کار بر روی متن روایت برخی اپیزودها، به طرحی سینمائی رسیدیم که انشاالله تولید این مجموعه، مقدمه‌ای بر تولید این فیلم بلند سینمایی خواهد بود.

وی ادامه داد: این اثر سینمایی روایتی خواهد بود از حضور سه روزۀ یک رزمندۀ مجروح (سیروس غریبی) در یک میدان مین که حضور نیمه جانِ او در میان نیروهای خودی و عراقی، حوادثی را برای دوسوی این جبهه‌ها رقم می‌زند. عملیات فتح‌المبین که از کم‌تلفات‌ترین عملیات‌های ایام دفاع مقدس بود، برای استان بوشهر پُر‌شهیدترین عملیات ایام هشت سالۀ جنگ شد.

عوامل تولید این مجموعه عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: سیدرضا صافی، مشاور طرح و تحقیق و دستیار کارگردان: محراب مهدی‌زاده، مدیر تصویربرداری و صدابردار: عباس آقاخانی، موسیقی: مهدی امانی، تدوین و جلوه‌های ویژۀ دیجیتال: میثم دره‌شوری، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: اردشیر تُرک‌زاده، مشاور نظامی صحنه‌های جنگی: عباس نیِّری، روابط عمومی: سودابه زیارتی، ناظر تولید: سیدمحسن موسوی، مجری طرح: شرکت سینمایی آوین فیلم، تهیه شده در اداره کل بنیاد شهید استان بوشهر و با حمایت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه امام صادق(ع).
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس