این سوء استفاده‌ها و اصرار بر موضوعی که به خالقی علت رد صلاحیت‌اش توسط شورای نگهبان ابراز شده بعضا سبب شده تا بازی با آبروی افراد بویژه یک خانم شکل بگیرد.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*******

1اسیدپاشی سیاسی جراید زنجیر‌ه‌ای با بازی با آبروی خالقی/ خیانت اصلاح‌طلبان به عارف- تطهیر دخالت دولت در انتخابات مجلس با اتهام زنی‌ به اصولگرایان؛ روزنامه شرق در این باره با بیان اینکه چهره‌‌های شناخته شده اصولگرای نیز با اظهارت خود از اصولگرایان حمایت‌ کرده‌اند حمایت دولت از اصلاح‌طلبان را توجیه کرد. این روزنامه نوشت:‌ ماجرا این است كه اظهارنظرهای انتخاباتی چهره‌های اصولگرا به‌ویژه چهره‌های تأثیرگذار در انتخابات همواره از سوی اصولگرایان توجیه شده است اما حالا حدادعادل مدعی است این اظهارنظرها مصداق تخلف انتخاباتی است.

ولي رئیس ستاد انتخابات کشور، محمدحسین مقیمی همان پاسخی را به حدادعادل داده است كه سخنگویان شورای نگهبان به خبرنگاران می‌دادند. او گفته است: «صحبت‌های حدادعادل درباره تخلف کارکنان دولت در انتخابات نظر شخصی اوست. کارمندان دولت در ساعت‌های غیراداری می‌توانند در تبلیغات شرکت کنند و فارغ از این، کارمندان حق ندارند از امکانات اداری در این راستا استفاده کنند.»

2اسیدپاشی سیاسی جراید زنجیر‌ه‌ای با بازی با آبروی خالقی/ خیانت اصلاح‌طلبان به عارف- القاء بی‌تجربگی کاندیداهای اصلاح‌طلب و لوزم هدایت آنان؛ روزنامه آرمان در مصاحبه با علی تاجرنیا، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم که از جوانترین نمایندگان این دوره بود درباره بی‌تجربگی کاندیداهای این جریان گفت: «به نظر من رويكرد مجلس دهم در سال اول فعاليت خود محافظه‌كارانه خواهد بود و نمي‌توان توقع اقدامات بلندپروازانه از نمايندگان مجلس داشت. البته ممكن است در سال‌هاي آينده اين محافظه‌كاري كمتر شود اما به اندازه‌اي نخواهد بود كه توانايي تحقق برخي مطالبات جدي مدني وسياسي جامعه را پيدا كند. نكته ديگر اينكه فقدان چهره‌های شناخته‌شده هر دو جريان سياسي در مجلس دهم سبب زورآزمايي جدي در بين نمايندگان جوان مجلس خواهد شد. در شرايط فعلي جريان اصولگرايي از لحاظ داشتن چهره‌هاي شاخص وضعيت بهتري نسبت به اصلاح‌طلبان دارند.

مجلس دهم نسبت به مجالس گذشته نسبت به تحقق مطالبات مدني و سياسي جامعه پيشرو‌تر خواهد بود اما به شكلي نخواهد بود كه بتوان آن را با مجلس ششم مقايسه كرد. نكته ديگر اينكه جوان بودن نمايندگان مجلس نوعي تهديد نيز به شمار مي‌رود. ممكن است نمايندگان جوان مجلس دهم درگير مسائل كوچك كشور و منطقه‌اي شوند و از قدرت بالانس زيادي در جهت تاثيرگذاري عميق بر فضاي كلي جامعه برخوردارنباشند.»

3اسیدپاشی سیاسی جراید زنجیر‌ه‌ای با بازی با آبروی خالقی/ خیانت اصلاح‌طلبان به عارف- تغییر کابینه خواسته این روزهای اصلاح‌طلبان؛
اصلاح‌طلبان تنها یک انتقاد از دولت این روزها دارند و آن کهنسال‌بودن کابینه دولت است. بر این اساس کارشناسان سیاسی خواسته اصلاح‌طلبان را راهی برای نفوذ بیشتر به دولت قلمداد می‌کنند. در همین باب غلامحسین کرباسچی در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا مطرح می‌کند: « من هنوزم بر همين اعتقادم كه دولت يازدهم سالخورده است. نه تنها دولت بلكه سن مديريتي در همه رده‌هاي كشوري بايد پايين بيايد. بايد مديران جوانتر بيايند و از مديران سالخورده گذشته به عنوان مشاور استفاده كنند.»

4- طرفداری آشکار از عارف و حمایت پنهانی از لاریجانی؛ روزنامه همدلی با القاء این مطلب که اصولگرایان به دوقطبی عارف و لاریجانی جهت رقابت برای کرسی ریاست مجلس دامن می‌زنند، مطرح کرد پرداختن به رقابت این دو زودهنگام است. این درحالی است که اگرچه اصلاح‌طلبان آشکارا به سبب اینکه هویت اصلاح‌طلبی خود را در خطر می‌بینند از عارف حمایت می‌کنند اما در خفا به عارف اعتقادی نداشته و لاریجانی را گزینه‌ای بهتر از عارف برای گرداندن مجلس برمی‌شمارند.

اسیدپاشی سیاسی جراید زنجیر‌ه‌ای با بازی با آبروی خالقی/ خیانت اصلاح‌طلبان به عارفسوء استفاده روزنامه آرمان از جایگاه رهبری برای رفتار غیرقانونی/ اسیدپاشی سیاسی با ورود به موضوع خالقی
 
موضوع رد صلاحیت کاندیدای اصفهان که بعد از انتخابات صورت گرفت مانور شدید رسانه‌ای اصلاح‌طلبان علیه شورای نگهبان را شکل داد. شورای نگهبان که موضوع علت ردصلاحیت مینو خالقی را به وی اعلام کرده بود در انظار عمومی نسبت به علت چرایی این امر به سبب رسالت خود و آبروداری سکوت کرد و همین عامل سبب شد اصلاح‌طلبان ناجوانمردانه انواع هجمه‌ها را علیه شورای نگهبان به‌وجود آورند.

 اما این موضوع با درج تصاویری از این کاندیدا و موضوع سفر وی به چین در شبکه‌های اجتماعی از جمله صفحه ضدانقلاب «‌آزادی‌های یواشکی»‌ سبب شد که بازی با آبروی این فعال زن اصلاح‌طلب کلید بخورد. این مسئله سبب شد که اصلاح‌طلبان در موضعی دیگر انتشار عکس‌های منتسب به مینو خالقی در فضای مجازی را کار اصولگرایان دانسته و بازی با آبروی کاندیدای خود را تکمیل کنند. البته برخی از کانال‌های بی‌شناسنامه نیز در انتشار این تصاویر دخیل بودند که مشخص نیست با چه منظوری این موارد انجام شده است.

این در شرایطی است که گفته می‌شود اصلاح‌طلبان اسنادی که باعث ردصلاحیت خالقی شد را به شورای نگهبان ارائه داده‌اند و این بازی مرموز را به راه انداخته‌اند.

متاسفانه روزنامه زنجیره‌ای آرمان هاشمی نیز در اقدامی عجیب از زبان علی مطهری تیتر کذبی را درصفحه اول خود با عکسی بزرگ از خالقی منتشر کرد، مبنی بر «‌احتمال ورود رهبری به پرونده مینو خالقی»‌ که نه تنها تیتر با متن خبر همخوانی ندارد بلکه موضوع کذبی را القاء می‌کند که سوء استفاده از جایگاه رهبر معظم انقلاب برای یک موضوع حاشیه‌ای در حوزه منافع اصلاح‌طلبان است.

این درحالی است که علی مطهری درباره حل موضوع خالقی بیان داشته است که « راه سومی وجود دارد و آن این است که از رهبر انقلاب درخواست کنیم که این پرونده را به هیئت حل اختلاف واگذار نمایند » و اصلا از احتمال ورود یا عدم ورود رهبری به این پرونده حاشیه‌ای صحبتی به میان نیامده‌ بلکه احتمال درخواست از رهبری مطرح شده است. البته این شیوه ناجوانمردانه روزنامه آرمان برای بزرگنمایی موضوع خالقی صورت گرفته است.

این سوء استفاده‌ها و اصرار بر موضوعی که به خالقی علت رد صلاحیت‌اش توسط شورای نگهبان ابراز شده بعضا سبب شده تا بازی با آبروی افراد بویژه یک خانم شکل بگیرد. البته اصلاح‌طلبان ابایی از بازی با آبرو و حتی جان افراد برای منافع خود ندارد. به‌ویژه اینکه این کار را قبلا در خصوص افرادی چون دل‌آرا دارابی ( قاتل محکوم به اعدام) و ریحانه جباری ( قاتل محکوم به اعدام) انجام داده‌اند. این درحالی بود که این موارد می‌توانست بدون بی‌گناه جلوه دادن این افراد توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب و جریحه‌دار نکردن احساسات خانواده‌های مقتول و عفو قاتل توسط آنها به خوبی فیصله پیدا کند اما اصلاح‌طلبان در این عرصه تنها به منافع خود فکر کردند که موضوع خالقی نیز در این زمینه قابل توجه است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • رضا ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    مرده شور این سایت مسخرتون رو ببرن مشرقی های بی مغز و بی بته
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    این عکس ها توسط یک اصلاح طلب رد صلاحیت شده منتشر شده
  • ناشناس ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    اصلاح طلبان اینقدر بی وجدان هستن که به خودشون هم رحم نمی کنند و با انتشار تصاویر مینو خالقی آبروی ایشان را بردند.
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    اصلاح طلبان اگه میدونستم آبرو چی هست که سال ۸۸ فتنه آمریکایی اسرائیلی رو برای خوش خدمتی به اربابانشون و ضربه زدن به نظام راه نمی انداختن
  • مهرداد ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    گاوچرون الان میاد اینجا ماستمالی خخخخخخخخخخ
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    حالا شما مطمئن هستید عکسها جعلی است؟
  • محمد ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    با سلام اقای هاشمی و اصلاح طلبان به خدا قسم دنیا فانیست و همه در محضر خداوند باید جواب بدهیم
  • کارمند ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    اصلاح طلبان سازمان محیط زیست رو که یک سازمان تخصصی است رو به پایگاه سیاسی دراوردند
  • افشین ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    من هروقت میام یه خبری ازاوضاع واحوال مملکتم بگیرم حالم خراب میشه اونم فقط وفقط بخاطر این مطالب بی محتواوبی ارزش این سایت خبری مشرق نیوز.آهای بیشعور مقاله نویس جانب انصاف رو درنوشته های بی ارزشت حفظ کن ماتواین مملکت هم اصلاح طلب دیدیم وهم اصول گرا همه اینها به درد جرز دیوارمیخورندتازمانیکه ضوابط جای روابط رانگیرد وافرادسالم ووطن پرست واردتصمیم گیریهای مملکت نشوند هروز بدتر ازدیروزه شماهم کم به پروپای هم بپیچید وفکری به حال اختلاسهای کلان ودزدیهای ناجوانمردانه بکنید .شماها که ایران وایرانی رادوست ندارید لااقل به نظام ورهبری خیانت نکنیدبارنگ عوض کردن و...
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    اینها را به اون کسانی بگوییدکه ابروی بنده خداراباانتشارعکس بردند.
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    عکساش کجاست من هرجاگشتم نبود
  • 30 اصلاحات. ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    آقا رضا شما خودتونو این شکلی میبینید دلیل نمیشه دیگران هم مثل شما باشند اصلاحات بزرگترین خیانت ها رو به مردم کردند که به شرح زیر است. 1. شورای نگهبان رو زیر سوال بردن که اون زمان که دست شما بود نهضت آزادی و... رو رد صلاحیت می کردید. 2.سال 88 کمک کردید ایران تحریم بشه. 3. سال 88 امنیت ملی رو به خطر انداختید و کمک کردید سازمان تروریستی مجاهدین خلق و جیش العدل فعال بشن ودانشمندهای مارو ترور کنند. 4.شهیدان کاشانی-شهریاری و... بزرگترین دانشمندای ما دوستان اصلاحتات ازما گرفتن 5.سال 84-78 زدید و دانشجوهای ملت رو زیر دست و پا لح کردید 6.هسته ای رو سال 83 و 94 برچیدید. 7.بزرگترین فاسدان با اصلاحات بودند .شهرام جزایری کرباسچی مهدی هاشمی بابک زنجانی (تامین ستاد انتخاباتی) 8.همه رو بی سواد می دونند. 9.بقیه آدم نیستن و اونا آدمن. 10.سال 82 که بم زلزله آمده بود دنبال این بودید که چرا ما رد صلاحیت شدیم نظام رو به زیر می کشیم یک پیراهن که داریم دکمه رو عوض می کنند نه پیراهن و تحصن در مجلس . 11.بیشترین مانور رو به غرب دادید که ضد ایران تبلیغ کنند. 12.به خودتونم رحم ندارید 13.بیشتر سیاست مدارهای اصلاح طلب توی خون شهدا پول پارو می کنند و خون شهدایی که رو این زمینا ریخته پا می گذارند. 14.بیشترین تهمت ها به رئیس دولت سابق چه هاشمی رفسنجانی چه احمدی نژاد. 15.مردم رو گول میزنید و رفتار پوپولیستی و تظاهر به آزادی که بزرگترین خیانت به این مردمه ولی دنبال شعبان بی مخ های توی دانشگاها میگردید که کودتا کنید. 16.مارو به خاطر 11sptemberجریمه می کنند که توی دولت شما بوده و میزارید گردن دولت قبل. 17.همه چی تقصیر دولت قبله جان کری هم آقای احمدی نژاد چشش زد پارسال دستش شکست مذاکرات کند پیشرفت. 18.حرفاتون بین جونای نپخته خریدار داره نه اون جونی که انقلابی و دنبال تحقیقه. 19.بعضی کارخونه های که زمان سازندگی ساخته شد در دولت شما تعطیل شد.بزرگین صنایع نساجی خاورمیانه از جمله این موارده.دراین دولت هم داره اتفاق میوفته. 20.کشور رو بردید زیر قرض. 21.انتخاباتی هم که خودتون برگزار میکنید میگید نقلب. 22.طرفدار منتظری وشریعتمداری هستید. 23.از نزدیکان امام بودید ولی سال88 عکس امامو پاره کردید. 24.گفتید که اگر امام تحریف نکردیم باید به خاطرات سپرده شود. 25.اکبر گنجی بزرگترین دکترین شما از افراطی هایی است که مردم خوب میدونند. 26اکثر مجلس ششمتون رفتن غرب +مهاجرانی که چنیدن زن گرفت و دم از غرب می زد. 27.برای ترکای عزیز رهبرتون جوک می سازه دیگه فکر کنم متوجه شدن دوستان 28.منتقدین رو با حرکی گازانبری ازرده خارج میکنید . 29.سیاست گازانبری رو گردن دیگری می اندازید 30.رشوه میگیرید.
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    فحش کار ادمای بی منطق وضعیف النفسه
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    حالا چی شده مشرق طرفدار خانم خالقی شده؟ روباه پیر جلوی شما عین توله شغاله
  • ناشناس ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    این دولت تو این 3 سال به جز تخریب دولت قبل چه کار مثبتی برای این مردم بدبخت کرد و به جا رفع مشکلات مردم فقط شاهد جنگ و تخریبیم ومردم دارند تلف میشند و مردم دارند از بدبختی و بیکاری و بیماری و بی پولی تلف میشند
  • علی ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    یک میلیون بشکه نفت بانرخ 120دلار عوض شدباسه میلیون بشکه بانرخ 30دلارواقعاپیروزی بزرگی بدست آوردیم ! ؟ سه برابرکاروانرژی به یک چهارم قیمت حراجه حراجه بیاببر حراجه!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس