کد خبر 567828
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹

اصلاح طلبان برای حفظ اعتبار و مصالح سیاسی خود نیز که شده خیلی زود موضع خود را عوض کنند و رسما اعلام کنند که در عین حالی که همچنان خواستار ارجاع ماجرای خانم خالقی به مجلس هستند ولی جریان اصلاحات قطعا به رداعتبارنامه ایشان در مجلس رای مثبت خواهد داد.

به گزارش مشرق، محمد سعید احدیان مدیرمسئول روزنامه خراسان در کانال تلگرام خود نوشت:

درباره ماجرای مینو خالقی:
  این مساله از ماجرای حقوقی که آیا شورای نگهبان بعد از برگزاری انتخابات می تواند صلاحیت فردی را رد کند یا خیر، راه حل قانونی این مباحث از درخواست استفسار از مجلس تا در خواست برای بررسی شورای مشورتی حل اختلاف قوا وجود دارد و البته حرف آخر را در این زمینه قانون می زند.

  بی تردید به عملکرد شورای نگهبان در این زمینه نقد جدی وارد است چرا که این مساله باید پیش از رسیدن به این مرحله روشن می شد که البته نباید از نبود وقت کافی برای بررسی چند هزار فرد غفلت کرد.
 
  انتشار عکس های ایشان مورد اعتراض عده ای از جهت ضرورت حفظ آبروی مومن قرار گرفته است. ابتدا سه مقدمه:
 اول اینکه خود ایشان و یاران حزبی ایشان اصرار به  پیگیری موضوع داشتند و دارند و حتی تا قبل از انتشار عکس ها دلیل رد صلاحیت را مطالبه می کردند. دوم اینکه شورای نگهبان را متهم به رفتار جناحی می کردند.
سوم اینکه این عکس ها عمدتا مربوط به شبکه های اجتماعی شخصی خانم خالقی است که نشان می دهد برای ایشان اهمیتی نداشته است که عموم از آنها مطلع شوند.

حال سوال این است که چرا وقتی دوستان قبلا مطالبه دلیل ردصلاحیت می کردند، به فکر آبروی فرد نبودند.
 و سوال دوم این که آیا آبرو و اعتبار یکی از مهمترین نهادهای انقلاب یعنی شورای نگهبان وقتی مورد تهمت رفتار جناحی قرار گرفته است، از آبروی یک فردی که همچنان اصرار بر پیگیری موضوع دارد و خودش هم قبلا این عکس ها را در فضای عمومی منتشر کرده است، کمتر اهمیت دارد؟

و سوال مهمتر از اصلاح طلبان است. به فرض که تصمیم شورای نگهبان از نظرحقوقی دچار مشکل باشد، به فرض که قصور شورای نگهبان در تایید صلاحیت اولیه ایشان قابل توجیه نباشد و به فرض که انتشار عکس های کشف حجاب گسترده ایشان در سفرهای خارجی امری نادرست باشد اما اصل قضیه که تغییر نمی کند.

اصلاح طلبان چگونه می توانند توضیح دهند که  فردی که  رسما و بصورت علنی  به اولی ترین حدود دینی بی توجهی کرده است را در لیست رسمی انتخاباتی خود قرار داده اند. عجیب تر  این است که اگر اصلاح طلبان برایشان رعایت مبانی دینی از اهمیت کمی برخوردار است، آیا از  موکلان مسلمان و متدین خود، برای ادامه حمایتشان از چنین شخصی خجالت نمی کشند؟
   
پیشنهاد می کنم اصلاح طلبان برای حفظ اعتبار و مصالح سیاسی خود نیز که شده خیلی زود موضع خود را عوض کنند و رسما اعلام کنند که در عین حالی که همچنان خواستار ارجاع ماجرای خانم خالقی به مجلس هستند ولی جریان اصلاحات قطعا به رد اعتبارنامه ایشان  در مجلس رای مثبت خواهد داد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 26
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    پس عکسها واقعی و از شبکه اجتماعی خود این علیا مخدره است. با این حساب باید گفت علی الاسلام السلام که حسن روحانی به عنوان یک آخوند از چنین زنی اینطور برای نماینده شدن حمایت می کند.... آنکه مجلس ششم بود و فاطمه حقیقت جو بعد از نمایندگی کشف حجاب کرد و شد انچه شد. خدا به دادمجلس دهم برسد که نماینده اش قبل از نماینده شدن کشف حجاب می کند! ...
  • دکتر گاوچرون از کومور ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    مشرق حقیقتا در قبال تایید کامنت های اخبار بانو خالقی در حضیض بی شرافتی قرار گرفته ای. اگر اینقدر از خود مطمئنی پس مثل گوساله سامری یکسویه سخن نران و اجازه بده مخاطبانت هم لختی قلم فرسایند. مر دیدگاه های مرا برتاب. کمی از لسان رسمی دور شم. اول) خود بانو خالقی تصاویر رو جعلی خوندند و به هیچ وجه نمیشه صفحات مجازی رو به افراد انتساب حقوقی و حقیقی داد مگر با ادله متقن. دوم) مهمتر اینه که صغراتم مورد خدشه اس چون این عکس ها در اون حساب ها نبوده. عکس های خانوادگی بوده که حتی فرض بعیدی که دستکاری نشده باشند باز هم حریم خصوصی هستند و کسی اجازه نداره نشرشون بده. سوم) حتی به فرض اثبات انتساب این عکس ها به خانم خالقی که فرض بعیدیست، چرا از اصلاح طلبان میپرسید که چرا ایشان رو در لیست خود قرار داده اند؟ در حالیکه: الف: شورای اصلاحات با ابزار نظارتی کمتر از شورای نگهبان جای ملامت نداره که این عکس ها رو ندیده باشه. ب: شورای اصلاحات حسب تقوا تکذیب خود خانم خالقی رو حجت و معتبر میدونه چرا که طبق روایت اگر کسی مطلبی منتسب به خودش رو تکذیب کرد، 50 نفر هم که تهمت زدند، باید قول خودش رو حجت دانست. ج: شورای اصلاحات حسب فرمایش امام راحل (ره) ملاک رو حال فعلی افراد قرار میده. و العاقبه للمتقین
  • رضا ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    1 0
    حرفهای شما خیلی عجیب است بیشتر طرفداران اصلاح طلب ها افرادی هستند که رعایت حدود دینی خیلی برایشان اهمیت ندارد
  • پويا ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    پس نهادهاي نظارتي چه چيزي رو مد نظر دارند و به چه شكلي صلاحيت افراد رو تاييد ميكنند كه خانمي مثل ايشون براحتي از اين فيلتر گذشته ؟
  • پويا ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    1 0
    اين بند آخر كه گريزي زدي به فرمايش امام راحل ، ميشه قبول كرد كه كسي هر غلطي خواست بكنه بعد بياد بگه خوب من ديگه اون آدم قبل نيستم پس نبايد منو به خاطر اون اعمالي كه انجام دادم مواخذه كنيد ! پس نظارت و تاييد صلاحيت پشمه ؟
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    اصلاح طلبی در ایران وظیفه گذار از اسلام ناب محمدی به اسلام رحمانی را بر عهده دارد کاتالیزور تفکر اسلام انقلابی
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    تنها چیزی که برای اصلاحطلبان اهمیت نداشته و ندارد و برای اصلاح آن شکل گرفتند همین مبانی دینی است!!!! اصلاحطلبان برای تغییرات مطلوبِ مورد نظر آمریکا در مبانی اصیل اسلام ناب محمدی(صل الله علیه و آله و سلم) شکل گرفتند و تا کنون نیز برای اینکار از هیچ تلاشی دریغ نکردند و پرونده چند ساله آنان هم همین را تایید می کند.
  • مهدي ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    سلام.من اصفهاني هستم.اين عكس ها گوشه اي از زندگي خانم خالقي هست.لطفا زياد ازش دفاع نكنيد
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    امام خمینی ملاک قرار دادن حال فعلی را زمانی به کار برد که برایش مسجل شد افرادی آنطور که نشان می دادند انقلابی و صالح نبودند آنوقت عده ای نان به نرخ روز خور گذشته فاسد را هم با این جمله توجیح میکنند
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    مردم که می فهمند جعلی نیست بعد تقصیر شورای نگهبان چیه وقتی استانداری و فرمانداریها و مسولین نظارتی ایشون رو تایید کردن به نظر می آید ازاول با هدف خاصی اینکارصورت گرفته ودجال از اصفهان ظاهر می شود با برخی روایات خوب جوردرمی آید دجال = فتنه
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    مینو چرا اسمتو عوض کردی گذاشتی دکتر گاوچرون؟؟؟؟
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    دقیقا
  • اکبری ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    تکذیب فرد در باره خودش حجت نیست آنچه حجت است اعتراف شخص علیه خودش است والااکثریت کسانی که مرتکب خلافی میشوند شروع به انکار و تکذیب می نمایند .
  • shadman ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    در قاموس اصلاح طلبی خط قرمزی وجود نداره و حتی ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه هم میتونه وارد دایرشون بشه اینها کافیه یک چیز رو تکذیب کنند ولو مثل روز روشن باشه که دروغه ، مقبول می افتد.
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    برخی در این پلیدی ها تبحر دارند
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    تو دیگه چی می گی این وسط؟
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    عکسای این کجاست ؟! چندتاخبرگزاری عکساشو باسانسورشدید گذاشته بودن .
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    تو چی می گی این وسط؟
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    پیشنهاد می کنم به جای اصلاح طلبی از این به بعد بگیم جنبش اصلاج دینی... یا مثلاً بگیم پروتستانیسم اسلامی... چه طوره؟
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    واقعا، نمی دونم چرا هر چی فراری و امام زمان انکار کن داریم همه اصلاح طلبند؟؟!!!!
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    احسنت
  • علی ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    حیف رای من که به اصلاح طلبان می دهم چون شرم دارم از اینکه وکلای من ازکسی که عکس عریان خود را درچندین شبکه به اشتراک گذاشته حمایت می کنند! شاید هم همه شان درمسیر این یارو هستند ومن وامسال من نمی دانیم به خودم متاسفم که به این آقایان رای داده ام.....
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    مشرق هی اینجا سانسور میکنه و هی تو انتخابات که رای مردم رو نمیتونه سانسور کنه،تودهنی میخوره
  • اصلاح طلب پشیمان ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    اشتباه کردم که به خاطر لجبازی با اصولگرایان به لیست امید رای دادم. وای بر من که روز قیامت باید جواب داد.
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    گاو چرون جان. نویسنده نگفته چرا این خانم رو جزو جبهه اصلاحات قراردادن. گفته چرا هی اصرار میکنن دلیل رد صلاحیت رو اعلام کنن.
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 1
    اقای به اصطلاح دکتر گاوچران قسم میخورم دیپلم هم نداری !!!
  • نسل سومی ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    1 0
    شرم آوره این سوال رو میخام بپرسم خداشاهد و گواه هست منظورم خانم خالقی نیست. چرا افرادی مثل سلطنت طلبا "لائیکها "فراری ها "منافقین تحت نظر رجوی ملعون "هتاک به عاشورا وایام فاطمیه حامیان داعش(براساس همون کلیپی که دعوت کردند به فلانی و فلانی رای ندین)"فاسدین عقیده (امثال آغاجری ملعون و اکبر گنجی ملعون) از دایره ی فکری سروش تا گوگوش و جورج سوروس"خلاصه فاسد به انواع فساد(همه رقم) در زیر چتر اصلاح طلبان جمع و تعریف میشوند؟؟؟ چه سنخیتی بین عزیزان تفکر اصلاح طلبی و این معلوم الحال های ملعون وجود دارد؟؟ مگر در شریعت مقدس اسلام مرزبندی ها مشخص نیست ؟ مگر صاحبان افکار و اعمال فوق طبق شریعت محمدی(صل الله علیه و آله و سلم)از دایره ی اسلام حقیقی و راستین خارج نیستند پس چرا این افراد در تعریف بندی سیاسی در دایره ی اصلاح طلبی تعریف میشوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس