کد خبر 544009
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

سخنرانی اخیر سید «حسن نصرالله» در پی اقدامات و شیطنت‌های اخیر عربستان سعودی را باید تاکید مجدد دبیرکل بر ادامه راه مقاومت برشمرد.

به گزارش مشرق، سخنرانی اخیر سید «حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله به تمام تلاش‌های فتنه انگیزانه در لبنان از لغو کمک مالی عربستان به ارتش و اخراج اتباع لبنان از عربستان گرفته تا تحریک کشورهای عربی علیه حزب الله و کشاندن مردم به خیابان‌ها به نشانه اعتراض به مقاومت پایان داد.

رویارویی  عربستان و حزب الله به زمان دخالت عربستان در بحرین و سرکوب اعتراض‌های مسالمت‌آمیز بحرینی‌ها و تجاوز نظامی علیه یمن و حمایت از گروه‌های تروریستی و عملیات‌های انتحاری آنها علیه مقاومت و طرفداران آن باز می‌گردد.

به همین دلیل دبیرکل حزب الله لبنان برخلاف آنچه در عرصه بین المللی شاهد آن هستیم، تصمیم گرفت سکوت را بشکند و از حقوق مردم مظلوم منطقه دفاع کند و آنها را به حال خود جهت رویارویی با سرنوشت‌شان رها نکند.

لحن دبیرکل حزب الله آرام و جدی بود و در سخنرانی خود وی بر مقابله با هر اقدامی که به ثبات و استقرار داخلی لبنان ضربه بزند و 7 می جدیدی را در پی داشته باشد، هشدار داد.

مهم‌ترین پیام حزب الله در این سخنرانی درخواست عدم کشاندن لبنان به هرگونه منازعات و درگیری‌های میدانی بود و این موضوع جدیدی در سخنرانی‌های سید حسن نصرالله نیست، بلکه وی در بسیاری از سخنرانی‌هایش به این موضوع اشاره کرده، اما متاسفانه گوش شنوایی نبود.

بخشی از سخنرانی دبیرکل حزب الله به طرفداران و هواداران مقاومت اختصاص یافته بود که اهانت صورت گرفته به وی، آنها را به خشم آورده بود لذا پس از دعوت به خویشتنداری، یادآور شد که مقاومت سال‌هاست، به اینگونه تعامل و برخورد فرومایه که سزاوار پاسخ نیست و نشان از ضعف و ناتوانی طرف مقابل دارد، خو گرفته است.

همانگونه که انتظار می‌رفت، دبیرکل حزب الله بر پایبندی حزب الله به مواضع و حقوقش حتی اگر یکه و تنها در عرصه و میدان باقی بماند و عمل به مسئولیت‌ها و وظایفش و عدم چشم پوشی از حقوق ملل مظلوم منطقه، تاکید کرد.

دبیرکل حزب الله در ادامه با تاکید بر اینکه تنش رخ داده با عربستان، تنها به او و ریاض ارتباط دارد، تلاش کرد تا متحدان خود را از میدان و عرصه تنش دور نگهدارد و آنها را در معرض آنچه در آن دخلی ندارند، قرار ندهد.

برخی از کارشناسان بر این باورند، اظهارات سید حسن نصرالله مبنی بر عدم دخالت طرف‌های حامی مقاومت در داخل لبنان در تنش رخ داده با عربستان، موجب در تنگنا و فشار قرار گرفتن متحدانش شده است، اگرچه دبیرکل حزب الله این یکه بودن در میدان را به معنای عقب‌نشینی ندانست، بلکه بر ادامه رویارویی و عدم تغییر مواضع مقاومت تاکید کرد.

در همین راستا، ادعای عربستان مبنی بر اینکه حزب الله موجب لغو کمک مالی‌ ریاض به ارتش لبنان شده، پذیرفته نیست، چون این کمک پس از مرگ «ملک عبد الله» قطع شده بود و مطرح کردن آن در این برهه زمانی با هدف فشار بر بیروت جهت آزادی شاهزاده سعودی متهم به قاچاق مواد مخدر از زندان است و این موضوع ارتباطی به حزب الله ندارد.

همانگونه که دلیل این تنش را می‌توان اعمال فشار ریاض بر حزب الله در پرونده ریاست جمهوری ملاحظه کرد. هرچه هست، کسی نمی‌داند، خشم عربستان علیه لبنان چه وقت پایان خواهد یافت، چون اگر ریاض برای رفع مشکلات به منطق روی نیاورد و اختلافات منطقه‌ایش را خارج از لبنان حل نکند و بحران ادامه یابد، دیگر صبری برای این کشور جهت تحمل فشار بیشتر باقی نمانده است.

 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • الف رسول پور ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    یاشاسین حسن نصرالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس