کد خبر 561570
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷

یک روزنامه ایتالیایی فاش کرد که تروریست های داعش با كمك قاچاقچیان مواد مخدر مكزیكی وارد آمریكا می شوند.

به گزارش مشرق، روزنامه ایتالیایی 'ایل جورناله' از اتحاد داعش با قاچاقچیان مواد مخدر مكزیك (Narcos) خبر داد و نوشت: تروریست های داعش با كمك قاچاقچیان مواد مخدر مكزیكی وارد آمریكا می شوند.

این روزنامه آورده است: مرزی كه مكزیك را از آمریكا جدا می كند به حدی باز است كه می توان با یك جوخه وارد آمریكا شد و هزاران نفر را در عرض چند ساعت در تگزاس و یا آریزونا كشت.

ایل جورناله نوشت: شیخ 'محمود عمر خبیر' 52 ساله، 10 سال پیش بخاطر مواضع افراط گرایانه از كویت اخراج شد و امروز متحد داعش است. وی در حقیقت نوعی سرباز مزدور افراط گرایان است كه قبل از هم پیمان شدن با البغدادی و عزیمت به مكزیك، صدها جوان جنگجو وابسته به القاعده را در پاكستان، افغانستان و یمن برای الزواهری كه مشاور وی در مصر بود، آموزش داد.

خبیر بیش از یك سال است كه در ایالت چی ‌واوا ( یكی از سی و یك ایالت مكزیك ) در چند كیلومتری مرز با آمریكا زندگی می كند. افراط گرایان داعش با كمك قاچاقچیان مواد مخدر برای شناسایی و كاوش كردن اهداف خود از مرز مكزیك و آمریكا عبور می كنند. یكی از پایگاه های داعش در هشت كیلومتری مرز مكزیك و آمریكا و در منطقه ای به نام 'آناپرا/ Anapra' در غرب 'سیوداد خوارس' واقع است.

این شیخ كویتی كه در این منطقه به آموزش شبه نظامیان می پردازد با گستاخی عنوان می كند كه یك گروه 200 هزار نفره انتحاری را آماده كرده است كه بخشی از آن در بافت اجتماعی جنوب آمریكا ادغام شده است. این افراد اغلب تبعه سوریه و یمن هستند اما درمیان آنها شهروندان آمریكایی كه برای جنگ در میان صفوف داعش به سوریه رفته و بطور غیرقانونی بازگشته اند نیز حضور دارند.

'ایل جورناله' به نقل از 'كلودیا رویز' وزیر خارجه مكزیك نوشت: دولت اوباما و رسانه های آمریكا عمدا از این پدیده غفلت می كنند و نمی دانیم كه آیا این یك استراتژی است یا نه؟ به هر حال این موج جدید افراط گرایی می تواند منجر به وقایع خطرناكی در آمریكا بشود.

این روزنامه افزود: گروه مكزیكی موفق به وارد كردن سلاح های سبك و فشنگ و حتی تجهیزات برای اهداف هوایی، مستقیما از انبار مهمات صدام حسین در عراق شده است. افراط گرایان درمكزیك با اینكه كشوری كاتولیك است، گام های مهمی به جلو برداشته اند. مبلغاناز سال 2009 تاكنون هزاران نفر را جذب كرده اند.

خبیر می گوید: برای ما پیدا كردن نقاط همگرایی با مكزیكی ها ساده تر از اروپایی ها است، آنها همانند ما احساساتی هستند و پای حرف خود می ایستند و بندرت خیانت می كنند.

خبیر در دل قاره آمریكا بودجه گروه خود را از طریق سرقت و باجگیری و بخصوص جمع آوری پول از طریق قاچاق مواد مخدر بدست می آورد. این شیخ كویتی با هر كسی كه آماده باشد جانش را برای طرح های جنایی بدهد پیمان می بندند و اتفاقی نیست كه شبه نظامیان داعش با 'زامبادا' رهبر 'كارتل سینالوآ' كه از قدرتمندترین گروه‌های جرایم سازمان‌یافته قاچاق مواد مخدر در كشور مكزیك است، همكاری می كنند.

آژانس فدرال مبارزه با مواد مخدر آمریكا اخیرا در گزارشی از شمار فزاینده اعدام ها از طریق گردن زدن خبر داده است كه خود حاكی از نفوذ افراط گرایان داعش میان سران مافیای مكزیك است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    مرگ بر داعش مرگ بر مواد مخدر در مکزیک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس