کد خبر 567546
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

جنبش انصارالله یمن عربستان را عامل كارشكنی و ناكامی در مذاكرات صلح یمن برگزار شده در كویت دانست.

 به گزارش مشرق، زید القرصی خبرنگار شبكه ماهواره ای 'نبأ' از صنعا ضمن اعلام این مطلب به نقل از اعضای هیات نیروهای ملی یمن شركت كننده در مذاكرات كویت تاكید كرد: هیات ریاض بیش از 10 روز است كه بر سر راه دستیابی به راه حل سیاسی جهت پایان دادن به تجاوز علیه یمن مانع ایجاد می كند.

القرصی خاطرنشان كرد: دیدگاه ارائه شده از سوی هیات ریاض فاقد اعتبار و محتوا است و در بردارنده مجموعه ای از خواسته ها است كه ما بارها توسط رسانه های گروهی آنها را شنیده ایم.
وی افزود: هیات عربستانی دست خالی به كویت آمده است و موضوع جدیدی برای ارائه دادن ندارد اما هیات نیروهای ملی یمن تلاش كرده است تا سازمان ملل در این رابطه نقشی داشته باشد.

وی ادامه داد: هدف از به تعلیق درآمدن مشورت ها و عدم ارائه هر گونه دیدگاه مشخص در ارتباط با راه حل سیاسی و فرصت سوزی ها و دروغ های به كار رفته از سوی هیات ریاض وقت كشی است تا عربستان بدین ترتیب بتواند با چینش جدید صحنه نبرد به اهداف خود كه ظرف بیش از یك سال گذشته در تحقق بخشیدن به آنها ناكام مانده عینیت ببخشد.

القرصی گفت: عربستان تمام تلاش خود را بكار می برد تا بتواند در استان های جوف ، مأرب و تعز یمن به پیشروی هایی دست یابد. در واقع هدف واقعی عربستان از مذاكرات كویت دستیابی به راه حل سیاسی نیست بلكه می خواهد در برابر جامعه بین الملل مانور سیاسی انجام دهد.

خبرنگار شبكه ماهواره ای نبأ در صنعا از احتمال ازسرگیری درگیری های نظامی در یمن در آینده نزدیك علیرغم میل باطنی یمنی ها خبر داد.

القرصی گفت: یمنی ها با برگزاری هر دور از مذاكرات امیدوار می شوند اما به دلیل نقض آتش بس از سوی عربستان و مزدورانش در تمامی جبهه ها بار دیگر دچار یاس و ناامیدی می شوند.

عربستان با ائتلاف 9 كشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریكا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این كشور را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی كه امنیت شهرهای این كشور را تأمین می كنند، جلوگیری كند.

بر اثر این حملات، تاكنون هزاران یمنی از جمله زنان و كودكان كشته و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این كشور ویران شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس