کد خبر 567604
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: در دو عملیات جداگانه در تهران طی 24 ساعت هفت قاچاقچی دستگیر و چهار تن انواع مواد مخدر کشف شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محمد بخشنده،‌ رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ،‌ صبح امروز ضمن تشریح جزئیات این 2 عملیات مشترک گفت:یک سال پیش پیش پرونده ای مبنی بر فعالیت گسترده چهار قاچاقچی حرفه ای به پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ارسال شد و رسیدگی به موضوع بلافاصله در دستور کار قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه به محض دریافت پرونده کار اطلاعاتی و عملیاتی ماموران در این خصوص آغاز شد،‌ افزود:در همان تحقیقات ابتدایی مشخص شد، متهمان این پرونده اعضای باندی هستند که اقدام به ترانزیت محموله های سنگین مواد مخدر از نواحی شرقی و جنوبی کشور به سمت شهر تهران می کنند كه بر همین اساس،‌ تحقیقات گسترده پلیسی از سوی ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ادامه یافت.پس از قریب به یک سال تلاش اطلاعاتی - عملیاتی مشخص شد قاچاقچیان مقادیر قابل توجه ای مواد مخدر را از شرق كشور تحویل گرفته و پس از بارگیری در یك دستگاه خودروی نیسان و در حال حرکت به سمت پاکدشت ورامین هستند.  
 
وی گفت: مشخص شد متهمان محموله مذكور را با 2 دستگاه خودرو پرشیا به سمت استان سمنان و تهران اسكورت می کنند و تازه وارد شهرستان دامغان شده اند.
 
سرهنگ بخشنده تا کید کرد:با تجمیع اطلاعات به دست آمده و با انجام هماهنگی های لازم، نیابت قضائی اخذ و تیم های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ و شهرستان دامغان به صورت نامحسوس محدوده تردد متهمان را تحت كنترل قرار دادند تا اینكه در نهایت شب گذشته اعضای این باند حرفه ای، به همراه خودروهایشان شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند.  
 
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان به محض مشاهده ماموران فرار را بر قرار ترجیح دادند، بیان داشت:با فرار متهمان عملیات تعیقب و گریز پلیسی آغاز و متهمان در حالیکه بی توجه به دستور ایست پلیس به فرار جنون آمیز خود ادامه می دادند با شلیک چند گلوله متوقف و دستگیر شدند.  
 
این مقام انتظامی با اشاره به کشف یک تن و 800 کیلوگرم تریاک ، 200 کیلو گرم هروئین و توقیف سه دستگاه خودرو از متهمان خاطرنشان کرد: تحقیقات بر روی این پرونده در جهت کشف دیگر مرتبطان و زوایای پنهان آن کماکان از سوی ماموران عملیات ویژه این پلیس ادامه دارد.  
 
انهدام 2 باند گسترده ترانزیت مواد مخدر +عکس 

وی در تشریح عملیات دیگری كه روز گذشته با همكاری سربازان گمنام امام زمان (عج) شهر ری انجام گرفت، اظهار داشت:برابر گزارش واصله از اداره اطلاعات شهر ری مبنی بر ترانزیت یك محموله سنگین مرفین توسط سه قاچاقچی رسیدگی به این پرونده در دستور كار ماموران پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفت.  
 
بر همین اساس تحقیقات پلیسی آغاز و پس از چندین ساعت تلاش اطلاعاتی و عملیاتی مشخص شد كه اعضای این باند، مواد مخدر را از مرزهای جنوبی كشور تحویل گرفته و به شهرستان ری منتقل و قصد دارند در یكی از باراندازهای این محدوده اقدام به توزیع آن کنند.
 
سرهنگ بخشنده، در ادامه تصریح كرد: با تجمیع اطلاعات به دست آمده و با انجام هماهنگی های لازم ماموارن پایگاه نهم این یگان به محل دپوی مواد اعزام و موفق شدند در یك عملیات منسجم و هماهنگ سه قاچاقچی مذكور را دستگیر و قریب به 2 تن مرفین از آنها كشف و ضبط كنند.  
 
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در پایان ضمن اشاره به تحقیقات تكمیلی بر روی پرونده جهت شناسایی سایر متهمان مرتبط با آن،‌گفت:در این عملیات نیز سه دستگاه خودروی متهمان توقیف و پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس